EINDELIJK IS HET KAMPIOENSCHAP VOOR TEAM BEVERS

13 en 14 september 2008
Assen
Afgelopen weekend werd in Assen de Race of the Champions verreden. Na deze race zullen alle kampioenen gehuldigd worden. In sommige klasse spant het nog om wie de kampioen van 2008 zal worden. Voor ons is die spanning er gelukkig al af, maar de motivatie om deze laatste race winnend af te sluiten is er niet minder om. Maar zover is het nog niet. Zaterdags tijdens de eerste training gaat het niet echt lekker. We hebben wederom problemen met de koppeling en komen dan ook niet verder dan een 4e tijd. Als we de koppelingsplaten willen vervangen blijkt er ook speling te zitten in het koppelingshuis zelf, dus ook die moet vervangen worden. In de 2e training gaat het een stuk beter en we zetten de snelste tijd neer
totdat Mike Roscher in de laatste trainingronde net even wat sneller is en ons naar de 2e plaats verwijst.
We zijn tevreden en gaan vol goede moed de wedstrijd tegemoet.
Ook op zondag blijft het redelijk koud en we besluiten onze bandenkeus hierop aan te passen. We zijn de laatste klasse die van start gaat tijdens dit evenement. Maar dat zijn we inmiddels
wel gewend. De lichten gaan aan en de adrenaline stijgt en als de lichten uitgaan zijn we weer als eerste weg. De eerste 2 ronden liggen we op kop, maar we merken al snel dat we toch de
verkeerde bandenkeuzen hebben gemaakt en Mike Roscher komt ons als eerste voorbij. Even later passeert ook Colin Nicholson ons en we kunnen nog een paar ronden redelijk volgen maar de
banden vormen een steeds groter probleem en dan loopt onze achterstand snel verder op. Helaas zit er geen overwinning in voor ons in deze laatste wedstrijd maar we hebben nog steeds een podiumplaats in het bezit. Uiteindelijk blijkt dat Mike Roscher in de 10 ronde met motorproblemen moet opgeven en daarmee gaat de overwinning naar kampioen van vorig jaar Colin
Nicholson met Jarno van Lith en sluiten we het seizoen af met een 2e plaats.

Uiteindelijk hebben we een prachtig seizoen achter de rug en van de 9 wedstrijden zijn we met 5 overwinningen, 3 keer een 2e plaats en 1 keer uitvallen ruimschoots kampioen geworden.
Eindelijk is het Kampioenschap voor team Bevers na 10 jaar racen en 4 keer als 2e te zijn geëindigd te zijn binnen.
We zullen zeker ons best doen om dit volgend jaar weer te gaan herhalen.
Tot ziens en tot
Bevers

PABLO BRANDENBURG RIJDT IN F1 STOCKCAR DIRT SINT-MAARTEN

Nu op intrax schokdempers staat Pablo Brandenburg boven aan in baankampioenschap bij ACON sint-maarten.

HDA 2-WAY en HDA 4-WAY Straat/ Trackday schokbrekers voor Subaru Impreza, Mitsubishi EVO en Lancia Delta HF Integrale 8V/16V

Altijd een perfecte wegligging en comfort. Of het nou een ritje met je vriendin is, dagelijks op-en-neer naar je werk, of je met semi-slicks Zandvoort /de Nordschleife onveilig maakt. Deze schroefset kan het allemaal tegen een aantrekkelijke prijs.

Je hebt alle verstelmogelijkheden in eigen hand zonder dat je hoeft laten te “revalven”. De high- en lowspeed ingaande en uitgaande demping zijn onafhankelijk verstelbaar. Per versteller heb je een minimum van 18, maar in de meeste gevallen tot wel 50 posities. Het is een oliegesmeerd systeem dus sterk, betrouwbaar en onderhoudsvrij.  De behuizingen zijn gemaakt van elektrochemisch gepolijst roestvrij staal waardoor het systeem mooi is als je het monteert, en ook mooi blijft. Vanwege het RVS blijft je hoogteverstelling altijd netjes gangbaar. De “piggyback” gemonteerde stikstof reservoirs garanderen een altijd constante dempingkracht, geven een betere koeling en zorgen voor maximale levensduur van de olie onder de zwaarste omstandigheden .  De “camber inserts” geven je de vrijheid om in sommige gevallen tot wel 3 graden extra camber te zetten en eindelijk dat onderstuur uit je auto weg te stellen.

Het modulaire HDA systeem is leverbaar in de volgende varianten:
> Met één enkele verstelling: compressie en rebound altijd in de juiste verhouding

> Met 2-WAY verstelling: een verstelling (1x) voor de compressie en een versteller voor de rebound (1x)

> Met 4-WAY verstelling: high-speed compressie (1x), low-speed compressie (2x) en rebound (1x).

Een set kan omgebouwd en geüpgrade worden van het ene- naar het volgende type door een ander reservoir te monteren.

Deze set kan optioneel besteld worden met de extreem harde- en gladde Black Titan zuigerstangen voor een nóg betere werking en maximale prestaties.  

Met deze set kunnen camberplaten / harde topmounts met uniballs meegeleverd worden.

Informeer bij je dealer of bij Intrax voor de mogelijkheden voor jouw auto.

 

1STE PLEK “EUROPEAN MASTER” KAMPIOENSCHAP

De nieuwe Radical SR8 LM op Intrax 4-WAY verstelbare schokdempers en bestuurd door Derek Johnson and Stuart Moseley heft gewonnen in Catalunya Barcelona (Spanje) 4 en 5 April. 

Zaterdag kwalificatie:

We kwamen naar de eerste ronde, niet zeker wat te verwachten omdat de nieuw auto (SR8LM) een veel stijver chassis heeft en een grotere (2.8L) motor.

We qualificeerden P1 for race 1 and P6 for race 2.

Zaterdag 1e race: droog weer met bewolking

Stuart Moseley startte vanaf Pole Position. Na de eerste ronde had hij een voorsprong van 2 seconden, na 3 rondes 7 seconden en aan het einde van zijn run 30 seconden. Derek nam het stuur over halverwege en eindigde als overwinnaar met 27 seconden voorsprong.  

Zondag 2e race: droog weer en zonnig

Derek startte als 6e, in een ronde lag hij 4e and aan het einde van zijn run , ook wel “stint” genoemd lag hij 3e. Stuart vertrok en haalde de leider met 5 seconden per rond in. Aan het einde van de race lagen ze weer aan kop met 10 seconden voorsprong.

Eind positie 1e, in het kampioenschap ook 1e.  

EVO X RALLY VERING

 Gebaseerd op de meer dan 35 jaar ervaring in het zand en op het circuit is er nu een rally onderstel ontwikkeld door Intrax. De kampioenschap winnende Black Titan XL vering werkt net zo goed voor de race als voor rally en rallycross. 

Nu de zogenaamde “roller bearings” verboden zijn in de diverse rally kampioenschappen, is wrijving- en stick-slip vermindering een hot-topic. De Black Titan geleidestang en zuigerstang zijn extreem glad en wrijvingsloos. Deze Black Titan coating reduceert de wrijving tot het niveau van een “roller bearing” systeem. Tegelijkertijd is het onderhoudsvrijer, lichter en meer kosten effeciënt. Met een Vickers hardheid van meer dan 2000Hv zijn de geleide- en zuigerstangen praktisch onverslijtbaar en “bullit-proof”. Het lagerings principe met het glijdende lager zorgt ervoor dat de veerpoot op zijn sterkst is als hij ingedrukt wordt. Dus hoe harder je rijdt, hoe sterker je vering wordt! Deze vering zal je altijd naar de finish brengen.   

Het XL systeem is een oversized 52mm geleidestang gemaakt van precisiebuis wat naadloos getrokken is en het beste wat er op de markt te krijgen is. 

De demping afstelling is snel en begrijpelijk. High- en lowspeed compressie en rebound demping kan worden geregeld met onafhankelijk opererende verstellingen. Deze opereren over een brede range van maximaal 50 klikken per afsteller.

Camber kan worden afgesteld met camber inserts over een totaal bereik van ca. 3 graden. De WRC stijl excentrische camber platen laten een snelle en nauwkeurige fijnafstelling toe tijdens een rally service. De excentrische WRC stijl camberplaten kunnen vervangen worden door Gr. N gehomologeerde topmounts met een vaste top pin positie.      

Door het gebruik van de lichtste en sterkste materialen zoals 7075T6 aluminium en titanium is het gewicht van de vier dempers (incl. topmounts/ camberplaten) beperkt gebleven tot slechts 26kg. Hierdoor verbetert de pk/kg verhouding van je auto en het onafgeveerde gewicht waardoor acceleratie, tractie en tijden op de proef verbeteren.

Geïnteresseerd? Bel of email met Intrax om te horen wat wij voor jou kunnen betekenen.

 

Christian Walleit in BMW

Succesvol seizoen voor Christian Walleit!

Christian Walleit heeft met de BMW E30 op Intrax schokdempers een erg goed seizoen gehad. Met als gevolg een hele serie podiumplaatsen in 28 gereden races!

5 x  1. Plek
7 x  2. Plek
3 x  3. Plek
3 x  4. Plek

Christian Walleit: “Ich wollte auf diesem Wege einfach nur  D A N K E  sagen für das super Fahrwerk und sehr gute und nette Betreuung.“

Schokdempers voor de sportieve top van Lexus

De Lexus IS F is de ultrasportieve variant van de IS-serie en gebouwd rondom de kernbegrippen: acceleratie, remmen en communicatie met het wegdek. De IS F is een brok dynamiek en uitgerust met een 5,0 liter V8 VVT-iE benzinemotor met een vermogen van 423 pk/311 kW. Aan dit monster van Lexus heeft Intrax nog wat toegevoegd, een waanzinnig goed onderstel wat de auto zeker heeft verdiend.

Voor de Lexus IS F hebben we een 1K2 schokdemper set ontwikkeld die de rijeigenschappen van deze sportieve auto naar een hoger plan tild.

BRL-Light nu ook op Intrax systeem

De klasse BRL-Light speelt optimaal in op de wensen van veel autocoureurs. BRL-Light staat voor rijden in een tot de verbeelding sprekende, snelle raceauto, in een professionele, competitieve klasse met een bescheiden prijskaartje.

De BRL-Light raceauto van Munckhof Racing is vanaf dit jaar uitgerust met het top-systeem van Intrax.

Eerste race WEK 2011/2012 een daverend succes.

Afgelopen zaterdag is de eerste race van het WEK 2011/2011, beter bekend als "De Zandvoort 500", verreden op het circuitpark zandvoort.

Met nog een mooie nazomerdag is afgelopen zaterdag om iets voor 12 uur de WEK500km van Zandvoort gestart.
De 500 kilometer tellende wedstrijd werd gekenmerkt door een spannende strijd en de nodige uitvallers.

Gelukkig is het merendeel op deze mooie dag heelhuids over de finish gekomen:
In de Divisie II feliciteren wij:
JR Motorsport BMW E36 M3 met hun 1ste plaats (rijders Vd. Bos/Poland/Goede)
En nogmaal JR motorsport BMW E36 M3 GTR met hun 2de plaats (rijders Cavanagh/Ursem)
In de Divisie IV feliciteren wij: 
Equipe Verschuur-Las BMW 123D met hun 1ste plaats (rijders L. + M. Braams)
Sanders Autosport BMW 120D met hun 2de plaats (rijders Wilschut/Verburg)
Day V tech BMW 120 D met hun 3de plaats (rijders Fridman/Caransa)

 

Tom Coronel maakt publiek gek op Zandvoort (lang)

Niet de saaie Formule 3-race, maar de spectaculaire bolides uit de BOSS GP waren de hoofdattractie van het vermaarde Masters of F3-weekend op Circuit Park Zandvoort. Gastrijder Tom Coronel, die in zijn Benetton Formule 1 uit 1997 beide heats won, had van zijn optreden genoten. ,,We hebben de 46.500 toeschouwers gek gemaakt’’, zei de Nederlandse topcoureur.

,,Het enige probleem dat ik dit weekend had, waren pijnlijke kaken. Ik bleef namelijk maar lachen onder mijn helm. Zo gaaf was dit!’’, aldus Coronel, die zag dat Ingo Gerstl klassementsleider Klaas Zwart wist te achterhalen. Met ook nog Marijn van Kalmthout en Henk de Boer in de buurt, is het kampioenschap bijzonder spannend te noemen.