
Camberplaten
Volledig verstelbare camberplaten en harde top mounts
Ten opzichte van de standaard rubberen topmounts die veel beweging toelaten, ontstaat er een sterk verhoogde controle over de vering en besturing. De camberplaten maken het camber (in sommige gevallen ook het caster) traploos instelbaar. De camberplaten en harde top mounts die wij op voorraad hebben kunt u hier zien. Staat de gewenste camberplaat en/of top mount er niet bij? Neem contact met ons op, wij hebben vaak een andere oplossing (lasplaten) of maken een custom camberplaat voor u.
BELANGRIJKE OPMERKING:
Wij adviseren geen camberplaten en of harde top mounts voor straatgebruik. Door de harde verbinding die gemaakt wordt tussen de wielophanging en het chassis kunnen extra geluiden hoorbaar worden.
Camberplaten van topkwaliteit
Voor de camberplaten wordt gebruik gemaakt van de beste materialen. Het lager zit in een RVS lagerhouder opgesloten. De 15 mm dikke aluminium top plaat is van geanodiseerd 7075 “vliegtuig-kwaliteit” aluminium. Het precisielager heeft een diameter van 16 of 20 mm. Deze kunnen aangepast worden en de hoogtes zijn respectievelijk 21 en 25 mm.
De camberplaat voegt 18 mm hoogte toe tot vanaf het begin van de toppin tot de carrosserie. Wij gebruiken een topkwaliteit lager. Deze lager is geschikt voor rallycross, autocross, autorace, rally, oval en straatgebruik.
Schokdempers van andere merken (zoals Koni, Bilstein, Reiger, AST, Proflex, KW enz.) passen vaak d.m.v. een adapterbus 12 >16mm of 14>16mm in ons lager. De camberplaten voor de EVO’s en de Impreza’s zijn te leveren in een speciale, extra sterke uitvoering welke ontwikkeld zijn voor “Heavy Duty” gebruik op professioneel rallyniveau. Deze platen hebben een lager met een binnendiameter van 20 mm (i.p.v. de gebruikelijke 16 mm)
Specificaties op een rij:
- Minder beweging Mc Pherson poot
- Zeer nauwkeurige besturing
- Sterk verhoogde accuratesse van de demping en vering
- Tweevoudige verstelling (meestal)
- Volledige controle over de instellingen van de wielen
- Extra afstelmogelijkheden van het onder- en overstuur karakter van de auto
- Geen energieopslag in het rubber
- Lichtere besturing
- Massieve materialen
- Hogere sterkte dan standaard top-mounts
- Modulair
- Alle losse delen zijn demontabel en vervangbaar