RADICAL CUP: Marc Koster en Bertus Sanders pakken de winst op Spa-Francorchamps

Spa-Francorchamps, 6 mei 2011 – Marc Koster en Bertus Sanders hebben op het befaamde Grand Prix-circuit van Spa-Francorchamps de derde wedstrijd in het Dutch Radical Championship op hun naam geschreven. In de wedstrijd over 45 minuten bleef het tweetal een ontketende Junior Strous net voor. De derde plaats op het podium werd opgeëist door Erik Zwart.
 
Nauwelijks twee weken na het succesvolle debuut tijdens de Kruidvat Gillette Paasraces op Circuit Park Zandvoort mochten de rijders van het Dutch Radical Championship aantreden op Spa-Francorchamps, door velen gezien als het meest uitdagende circuit ter wereld. De twee wedstrijden voor het Dutch Radical Championship waren in België opgenomen in de Radical Masters, een gecombineerde wedstrijd van de snellere Radical SR8 en de 280 pk sterke Radical SR3-RS waar de Nederlandse deelnemers mee rijden. Daarmee maar liefst 48 Radicals aan de start in de Belgische Ardennen. In de kwalificatie gaven de deelnemers aan het Dutch Radical Championship hun visitekaartje al af. Te midden van het internationale geweld trainde Junior Strous in de kwalificatie voor race één naar de snelste tijd in de SR3-klasse terwijl Marc Koster daar met een tweede tijd nauwelijks voor onderdeed. Tim van Gog zette in het Dutch Radical Championship de derde tijd op de klokken terwijl Erik Zwart de vierde tijd voor zich opeiste. In de kwalificatie voor race twee was Strous opnieuw de snelste Nederlander maar moest nu wel één buitenlandse SR3-concurrent voor zich dulden. Bertus Sanders (teamgenoot van Marc Koster) pakte de derde plaats algemeen in de SR3-klasse en was daarmee tweede Nederlander terwijl Marth de Graaf (teamgenoot van Tim van Gog) en Erik Zwart zich op de derde en vierde plaats nestelden.
 
Bij de start van de eerste race over 45 minuten pakten Strous en Koster meteen de kop waarna het duo in de eerste ronde diverse keren van positie wisselde. “In de eerste bocht kwam Strous door een crash voor zijn neus in de problemen en kon ik hem voorbij en een bocht later gebeurde het omgekeerde. Even later had ik hem toch weer te pakken”, aldus Koster. Een safetycar-periode van ruim zeven ronden maakte een einde aan dit gevecht. Zodra de pitstraat open ging dook Koster als eerste SR3-rijder naar binnen om het stuur over te geven aan zijn teamgenoot Sanders. Als vierde SR3-rijder algemeen, maar voor Strous kwam Sanders de baan weer op. Een fraaie inhaalrace bracht het Nederlandse duo nog tot op de bumper van de winnende Italiaanse SR3-equipe maar met een prachtige tweede en derde plaats algemeen pakten Koster/Sanders en Strous de eerste twee plaatsen in het Dutch Radical Championship. Erik Zwart legde beslag op plaats drie in deze Nederlandse titelstrijd terwijl de equipe De Graaf/Van Gog als vierde over de finish ging.
 
Strous wist waar hij de wedstrijd verloren had:
“Mijn pitstop mislukte volledig. Voordat ik weg kon rijden moest ik eerst naar achteren worden geduwd, vervolgens hield een marshall me tegen en tot slot kwam ik ook nog klem te zitten achter een langzame deelnemer. Jammer maar dat hoort bij het racen, nu gebeurt het mij, de volgende keer een ander. In race twee ga ik revanche nemen”, aldus een strijdlustige Strous.
 
Zover kwam het helaas niet. In een kwalificatietraining die kort voor de geplande tweede race van het Dutch Radical Championship werd verreden raakte een auto van de baan en beschadigde de vangrail zodanig dat een snelle reparatie niet meer mogelijk bleek. Met een geluidsdeadline van 18.00 uur restte de organisatie niets anders dan de tweede wedstrijd van het Dutch Radical Championship af te gelasten. Door de Nederlandse cup-coördinator werden nog pogingen ondernomen de wedstrijd naar zaterdag te verplaatsen maar dit bleek gezien het overvolle programma niet tot de mogelijkheden te behoren.
 
Uitslag race 1:
 
1. Marc Koster/Bertus Sanders;
2. Junior Strous;
3. Erik Zwart;
4. Marth de Graaf/Tim van Gog.

Creative Action Rally Team 1ste in hun klasse bij Monte Carlo Rally

Met hun Datsun 240Z voorzien van Intrax schokdempers heeft de Nederlandse equipe Herman van Oldenmark/Fred Hak een ongekend resultaat behaald in de befaamde Rallye van Monte-Carlo. In een veld van 328 deelnemers reden zij naar de 34e plaats in het algemeen klassement. Bovendien behaalden ze de overwinning in hun klasse, met de daarbij behorende gang naar het erepodium en twee fraaie bekers.

Na de start in Glasgow op 27 januari volgde een uitputtingsslag, met twee dagen en nachten zonder slaap. Na deze aanlooproute begonnen zij op 30 januari vanuit Monte-Carlo aan het echte werk. Drie dagen geconcentreerd rijden en de klassementsproeven binnen de voorgeschreven tijd afleggen. Daarbij gaat het om tienden van seconden! Alle proeven waren uitgezet op bochtige bergweggetjes, met hier en daar sneeuw en ijs als extra handicap.

De rally werd in de nacht van 2 op 3 februari afgesloten met drie proeven in het berggebied boven Monaco, met daarin ook de legendarische Col de Turini. De wegen waren extra glad gemaakt door het duizendkoppige publiek, hetgeen voor extra spektakel zorgde. Herman, Fred en de Datsun voelden zich, ondersteund door de snelle serviceauto met daarin Hilversummers Sweder Stachouwer en Younus Zuidema en het serviceteam van Bas Auto Service, daarop echter prima thuis. Zij sloten de rally af als beste Nederlandse equipe, beste Datsun, winnaar in de categorie III en 34e overall. Intrax is een specialist in schokdempers.

Geweldig resultaat voor team TDM en andere tijdens de Supercar challenge op de Nürburgring

Afgelopen weekende is het AvD race weekend verreden op het GP circuit van de Nürburgring.
Race 1

Supersport
1 European Staffing Racing BMW E46 coupe GT
Koen Bogaerts
Pieter van Soelen

3 Team Riwal racing Seat leon Supercopa
Ferry, Robin Monster

Sport I divisie
1 Team TDM Lotus Exige cup
Guillaume Schulz

GT divisie
3 JR Motorsport BMW M3 silhoutte
Pim van Riet
————————————————————————————————————————————

Race 2

Super sport
1 European Staffing Racing BMW E46 coupe GT
Koen Bogaerts
Pieter van Soelen

3 Bijl Motorsport Seat Leon Supercopa
Jasper, Robbert Bijl

Sport I divisie
2 Team TDM Lotus Exige cup
Guillaume Schulz

GT divisie
1 JR Motorsport BMW M3 silhoutte
Pim van Riet

Zwerversnest kiest voor Intrax op de F1 stockcars

Zwerversnest rijden met hun Stockcar formule 1 asfaltauto (Wainman chassis) en hun gravel auto voortaan met een 1K2 set van Intrax. Inmiddels is de eerste test gedaan op de oval bij het midlands circuit in lelystad en de tests waren zeer geslaagd.Tevreden gezichten over de wegligging waren het resultaat.

Euroboss finale: Klaas zwart (1), Johnny Laurssen (2), Pierre Schroeder (3), Henk de Boer (1)

Klaas Zwart, Johnny Laurssen en Pierre Schroeder zijn de nummer 1, 2 en 3 geworden in de Euroboss finale in de klasse Euroboss formula! Deze drie Intrax rijders hebben een prachtige prestatie neergezet!

Ook Intrax rijder Henk de Boer heeft het prachtig gedaan in de Euroboss finale in de klasse Euroboss Masters. Hij behaalde een prachtige eerste plaats!

Jeroen Teijlingen 2e plaats in Tsjechië

Jeroen Teijlingen heeft op zaterdag een tweede plaats veroverd in de race in Tsjechië. De wedstrijd voor zondag, waardoor ze een kans maakte om kampioen te worden was helaas afgelast door de regen.

De Ultimate GTR is een feit

Deze superwagen was met 5 seconde sneller dan de rest.

Voor meer informatie kijk op www.ultimatesports.co.uk/laprecord.html

Podium plaats voor Aston Martin coureurs Marchal en Coekelbergs

Ron Marchal en Wim Coekelbergs eindigde afgelopen weekend op een sterke derde plaats in Donington. De kwalificaties verliepen zonder veel problemen voor het team uit Bornem. Ron Marchal reed zonder echt risico’s te nemen naar een vijfde positie en beide rijders hadden voldoende tijd om zich aan de Aston op het Britse circuit aan te passen. “We hebben hard aan de set-up gewerkt, in samenwerking met onze Prodrive-ingenieur. Onze set-up hebben we in functie van de race gekozen. ( Intrax racing )
 Lees meer….

http://www.racexpress.nl

 

PAUL VLASBLOM BEHAALD MEERDERE OVERWINNINGEN IN 2008

Tuner Grand Prix en Driftchallenge Hockenheim (D) HDC (Hellenic Drift Championship)  Athene (GR) IDS (International DriftSeries)  europees kampioenschap European DriftBattle  Poznan (PL) Open Benelux DriftChallenge Brustem (B) Autovisie TimeAttack Driftchallenge Zandvoort (NL)

Dit jaar ook weer veel verschillende landen aangedaan voor wedstrijden en demo’s ,oa;
Australie,Moskou,Finland,London (Wembey Stadion), Athene, Milano,Hongarije,Frankrijk, Belgie, Polen,Duitsland,etc.
De DriftKing BMW-touring met Intrax schokbrekers is inmiddels ook een van de bekendste driftauto’s ter wereld, en vandaar ook de uitnodiging voor het RedBull WorldChampionship of Drifting, wat 15&16 november in Los Angeles (USA) gehouden wordt.

Please let me introduce myself;
My name is Paul Vlasblom. I’m one of the leading figures in drifting Europe.I live in the Netherlands and started drifting in 2003.I’m 31 years old and in normal life I run a Porsche workshop in the southeast of the Netherlands.I’m also one of the four Teamleaders of Rensportschool Zandvoort, the famous dutch racing school. Under the flag of my alter-ego DriftKing.nl I sell and prepare BMW M3’s for drifting.

My record of state;
2004 Winner Autovisie DriftChallenge (dutch championship)
2004 Winner Indoor TwinDriftChallenge
2005 Winner Belgian-driftseries
2005 Winner King of Europe
2006 D1 Driver D1GreatBritain (first European to beat an Japanese D1GP-driver )
2007 Winner Dubai DriftChallenge
2007 Winner King of Europe
2008 Winner International DriftSeries,Winner European DriftBattle, Winner Benelux DriftChampionship

I normally drift with a BMW;
BMW E36 3-series Touring
S50 B32  6 cyl M3 engine
3200cc  380 hp
Schrick camshafts
Hamann Motorsport carbon airbox
Freeflow exhaust
Intrax Suspension
Aluminium wishbones
GTR bodykit
FRP doors, bonnet,wings,bumpers
DK-special Tie-rods
45% LSD e34-M5
Tilton twin-plate clutch

FAM-PROEF IN GENK

Sunny behaald eerste plaats op de eerste FAM-proef in Genk met twee reekszeges. Sunny:" Ik was in beide reeksen maar als vijfde uit de start maar kon steeds terug naar de kop toe rijden door een goede afstelling van de vering, waardoor ik verder kon springen dan mijn voorgangers. De Intrax vering hebben nogmaals bewezen dat ze heel duurzaam en betrouwbaar zijn en ik wil jullie nogmaals bedanken voor de goede service." Al dus Sunny.