BMW 120d Cup Assen, goede prestaties door Intrax rijders!

Zondag 15 oktober, een mooie zonnige dag, in ieder geval droog en de ACNN had haar uiterste best gedaan om een leuk startveld bij elkaar te krijgen. Dit kwam qua aantallen niet helemaal uit de verf, maar kwalitatief was het des te beter. Met name ook viel het aantal fraaie en vooral snelle 120d’s op. Ten aanzien van de Mad&Daring auto’s werd gesproken van ‘een formule I-team waardig’.

Een aantal highlights

De trainingen verliepen zoals dat hoorde. Ten minste twee rijders of rijdsters per team zouden een snelle ronde moeten zetten. Dat lukte over het algemeen prima. Jammer voor Renate Sanders dat ‘een iemand’ contact met het plaatwerk van haar dieseltje zocht. Werk aan de winkel voor het technisch team van Peter Achterberg, die dat op vaardige wijze wist te herstellen. En naar later bleek, met succes…….

De race

Zoals al aangegeven kende de BMW 120d Cup dit evenement een mooi deelnemersveld, niet alleen qua auto’s maar ook rijders uit ‘het goede racehout gesneden’. Zo wist Ronald van der Laar zich deze maal vergezeld van Jeroen Bleekemolen uit Aerdenhout. We zeggen dan tegenwoordig niet meer de zoon van…  of de broer van….., maar die befaamde A1-coureur!

Nadat Jeroen de start voor zijn rekening nam en in de eerste ronde al door een lekke band naar de pits werd gedwongen, vocht hij zich terug van de laatste plaats naar uiteindelijk een positie binnen de top vijf. Helaas maakte na een aantal uren – en honderden kilometers verder – opspelende elektronica een einde aan deze opmars.

Andere 120d teams deden ook van zich spreken; een pirouette, een keertje over de doorgetrokken witte lijn, een stop-and-go en alle aspecten die kleur aan een race geven.

De BMW 120d Cup werd uiteindelijk een overwinning voor het team van Renate en Bertus Sanders en Frank Wilschut. Bijna nog overall winnaar door praktisch voor het vallen van de vlag de in de pitstraat verkerende Mitsubishi Evo  van v.d. Pol (2x) en Budding voorbij te koersen. De tweede plaats ging naar vader en zoon Snel die versterking ondervonden van  Peter Claassen. Ook zeer rap werd er op de derde plaats in de klasse afgestevend door de Mad&Daring afvaardiging Pastorelli (G), Abresch, Besjes en Wand.

Uitslag BMW 120d Cup, 750 km van Assen, 15 oktober 2006

1                    R. Sanders, F. Wilschut, B. Sanders

2                    R. Snel, P. Snel, P. Claassen

3                    G. Pastorelli, R. Abresch, R. Besjes, D. Wand

4                    S. Farina, P. Versluis, R. Etman, M. Dawo

5                    J. Bleekemolen, R. v.d. Laar

6                    A. van ’t Hoff, D. Dekking, F. Pastorelli

7                    A. Boer, A. Wiegers

In totaal legde het winnende team 164 ronden af.

 

 

 

 

3e plaats voor Dikeos

Dikeos heeft een derde plaats behaald in de rally Acropolis, met een Alfa Romeo Super 1600cc.
Hij vertelde Intrax: ‘Door de Intrax veren heb ik een heel goede prestatie kunnen neerzetten!’. Dikeos staat op dit moment 17e in het totale klassement.

Swift Cup Throphy of the Dunes

Uitslag race 1 :
1. Steve Kirsch 12 ronden
2. Sandra Douma op 2,060 seconde
3. Martin v Rossen jr. op 7,470 seconde
 
Uitslag race 2 :
1. Steve Kirsch 12 ronden
2. Sandra Douma op  3,460 seconde
3. Martin v Rossen jr op 13,412

Jong talent Sunny Desintebin MCLB Kampioen

De 19-jarige Sunny Desintebin uit Belgie is een nieuw jong talent! Hij werd 2e tijdens de FAM met slechts een punt verschil met de nummer een van dit kampioenschap in 2005. In 2006 werd hij echter wel zelf kampioen tijdens MCLB in 450cc. De jonge Belg rijdt op zijn Yamaha yfz 450 (2006) in de klasse junioren 450cc.

ROGIER DE WIT 2 MAAL EERSTE IN ZANDVOORT

07-09-2008 Rogier de Wit heeft tijdens de Wijzonol Trophy de dubbel gepakt in de Formule Ford.

Na zijn winst in de eerste race, won hij op een kletsnat Circuit Park Zandvoort ook de tweede heat. De wedstrijd, waarbij Simon Knap (tweede) en Liroy Stuart (derde) ook op het podium eindigden, werd vanwege extreem natte en gevaarlijke raceomstandigheden reeds na 7 ronden én achter de safety car beëindigd.

Op een natte baan in Zandvoort beginnen de Formule Ford-mannen na twee opwarmrondjes de tweede Wijzonol Trophy-race met een rollende start. De kersverse kampioen Simon Knap
benut zijn pole-position en neemt aanvankelijk de kop. Rogier de Wit en Liroy Stuart volgen de KTG-rijder.

Mooie strijd
In de derde ronde heeft Rogier de Wit, die vanmorgen al race 1 won, de snelheid weer goed te pakken. De dit jaar vooral in Engeland racende rijder passeert Knap. Liroy Stuart zit er ook goed bij, hetgeen in de regen een mooie strijd om de drie topposities oplevert.

Harry Verkerk in Porsche 944 Race schokdempers

VERKERK AAN KOP IN DE 944 BASIC CUP

Met drie eerste plaatsen op de eerste racedag van de Porsche 944-basiccup heeft Harry Verkerk zijn bedoelingen voor dit seizoen duidelijk gemaakt. Na een tweede plaats in seizoen 2007 zei de coureur dit jaar ‘te gaan voor’ de titel in deze snel groeiende porsche klasse. Tijdens de openingsraces van seizoen 2008 voegde hij daad bij woord.

De einduitslag:
1     923   Harry Verkerk
2     928   Jafeth Molenaar
3     920   Patrick Verkerk
4     919   Ton Vos
5     956   John Hurenkamp
6     915   Sylvester van Blijenburgh
7     945   Milko Mebus
8     947   Otbert de Jong
9     936   Gunter Nuyts
10    913   Edwin Klooster
11    937   Rob Blonk
12    993   Hans de Back
13    985   Jochem Gratema

DSC SLAM FM Finale Races Assen, 4 v/d 5 kampioenschappen met Intrax

GT: Cor Euser Kampioen.
Met twee tweede plaatsen overtuigend kampioen geworden met zijn Marcos LM600. Ongetwijfeld hebben de nieuwe Intrax 4-WAY Black Titan schokdempers, die Cor sinds Francorchamps gebruikt, hieraan meegeholpen. 

SUPERSPORT 1: Henk Thuis (Intrax) 2e
Met een derde en eerste plek verzekerde Henk de tweede plek in het kampioenschap. Een geweldig resultaat aangezien hij twee races verstek heeft laten gaan.

SUPERSPORT 2: Bert van der Zweerde Kampioen
Deze door JR motorsport geprepareerde BMW E46 met Intrax Black Titan race schokbrekers behaalde met een 1e en 2e plek ook verdient het kampioenschap binnen. Het “drieluik” verteld het hele verhaal en de emotie en ontlading laat ons nog eens zien waarom wij autosport zo mooi vinden …..

Sport Divisie: Bogaerts / de Jong Kampioen
Het feest was groot, de champagne was daar. De terechte winnaars met de JR motorsport BMW E36; natuurlijk op onze race veren en schokdempers.

Overall: ook Bogaerts / de Jong Kampioen
Dit was al binnengehaald door Bogaerts en de Jong tijdens de afgelopen race op Francorchamps. Met vier van de vijf kampioenschappen en één tweede plek kunnen we spreken van een geslaagd jaar voor Intrax bij de Dutch Supercar Challenge!

Circuit Schokbrekers voor de Honda Civic Type R EP3

Voor de op de foto afgebeelde auto heeft Intrax een set veren en schokbrekers ontwikkeld. Deze Civic type R (2e generatie, type EP3, geleverd van 2001 tot 2006) wordt ingezet als pure trackday auto, voor met name gebruik op Zolder en Spa Francorchamps. De auto rijdt op dit moment op semi-slicks. Deze in demping- en hoogte verstelbare dempers kunnen aangepast worden voor straat- en full-race gebruik. De ombouw bestaat uit mono-tube dampers rondom met 60mm inwendige diameter raceveren. Aan de voorkant worden ook camberplaten gebruikt om extra camber- en caster in te kunnen stellen.
Informeer vrijblijvend bij Intrax naar de mogelijkheden voor uw auto.

VW SCIROCCO ONDERSTEL

In hoogte verstelbare verlagingsveren (schroefsets) en betere schokdempers geven de VW Scirocco van 2008 en later een nog beter rijgedrag.

Specifiek bij deze auto’s is de standaard vering enorm te verbeteren, vaak nog meer dan bij de “supercars”. De Scirocco gebruikt een klassieke Mc-Pherson met een dunne 22mm zuigerstang, welke de rem- en zijdelingse krachten opneemt. Deze wordt door Intrax vervangen wordt door een holle “upside-down” poot met maar liefst 40mm diameter. Deze is bijna tien keer stijver. Hierdoor verbetert zowel het comfort als het stuurgedrag. De schokdempers worden vervangen door units met een over een ruim gebied verstelbare demping, zodat iedereen een voor hem (of haar) geschikte instelling kan vinden.

De standaard achterschokdempers hebben geen ingaande demping. Dit is gedaan om het comfort te maximaliseren, maar helpt de wegligging natuurlijk niet. Deze dempers worden door Intrax dan ook vervangen door verstelbare units. Deze geven natuurlijk een nog betere wegligging. Daarnaast bieden ze ook meer comfort dankzij een uitgekiend demping mechanisme en een specifiek voor de Volkswagen Scirocco en de Nederlandse wegen ontwikkelde setting.

De veren zijn korter waardoor de auto optisch mooier komt te staan en het zwaartepunt en het rolcenter naar beneden gaat. Zowel voor als achter is de rijhoogte instelbaar d.m.v. de wartels, waardoor een perfect compromis te vinden is tussen optiek, bochtengedrag en grondspeling. 

Intrax is een Nederlandse fabrikant van hoogstaande veringtechnologie met meer dan 30 jaar intensieve ervaring op het allerhoogste niveau in de racewereld. Intrax ontwerpt en produceert schokdempers, vering en ondersteltechniek voor Formule 1 auto’s, straatauto’s en alles daartussen. In aanvulling op een uitgebreid straat- en competitie programma levert Intrax ook “maatpakken” op ondersteltechniek. Informeer vrijblijvend wat wij voor u kunnen betekenen.
 

Paul Howells winnaar bij de Spa 6hr Historic Festival

Paul Howells is winnaar in zijn klasse met de Classic Porsche 911 op Intrax schokdempers bij de 6hours van Spa-Francorshamps tijdens het Historic Festival wat van 24 tot 26 september gehouden is.

Het was een erg natte dag met slechte omstandigheden. Howells was als 55ste van de 60 auto’s gekwalificeerd en finishte uiteindelijk als 21ste, hiermee was hij winnaar van zijn klasse en had tevens de snelste rondetijd!
Howells rijd in de Masters World Sports car championship, en is momenteel leider in het klassement.