Renault Clio V6 coilover vering van Intrax Suspension.

Speciaal voor de veeleisende rijder die niet bang is om de Clio V6 tot de limiet te pushen, en die toch een veilige en voorspelbare auto wil hebben, heeft Intrax een high-end onderstel ontwikkeld. Wij hebben de standaard schokdempers geanalyseerd en hebben een paar problemen gevonden met de standaard setup. De dempers aan de voorkant hebben een tekort aan compressie (ingaande) demping waardoor de auto overal nerveus is en teveel duikt tijdens remmen. De standaard achterschokbrekers hebben te weinig slag. Alle concurrerende aftermarket sets die we onderzocht hebben, hebben dit probleem “opgelost” door keiharde veren te gebruiken. Dit maakt de auto sportief, maar verminderd de tractie van de auto. Het maakt de auto onnodig stug en geeft in onze ogen een onvoorspelbare auto om te rijden. 

Intrax heeft een andere aanpak. Op de achteras hebben we de slag vergroot door andere, kortere topmounts te monteren. We hebben een set roestvrij stalen Mc Pherson schokbrekers ontworpen, met onze mooiste Black Titan geleide stangen. We gebruiken geleide stangen met een buitendiameter van 45mm diameter in plaats van de standaard 22mm om de installatie stijfheid van de struts te vergroten. De Clio V6 is tenslotte niet licht en leunt flink op de struts als je hard door de bocht gaat. 

Het eindresultaat: we hebben een fijne en voorspelbare wegligging bereikt. De auto is voorspelbaar om te rijden, “fun” om mee te driften, mooi uitgebalanceerd, comfortabel én snel in “real-road” condities en heeft een ongelofelijke hoeveelheid tractie, zeker op een nat wegdek. Op een circuit zal deze set iedere andere aftermarket set verslaan.

Zoals je van ons verwacht, hebben de dempers een interne temperatuur compensatie door middel van een thermostaat. De set heeft een verstelling van 40 posities voor de compressie en rebound demping. Je kunt dus altijd een instelling vinden die past bij je stemming en de plek waar je bent: straat of circuit. De rijhoogte is verstelbaar op alle vier de hoeken. We hebben camber inserts aan de voorkant en de achterkant toegevoegd om de range van de camber instelling te vergroten. Dit is in het bijzonder erg fijn als je er vaker mee op circuit zit!

Deze set is ontworpen om gebruikt te worden voor een mix van 90% straat, 10% circuit.  We kunnen hem ook uitleveren in een volle trackday/race afstelling met andere internals en veren. Een 4-WAY set met onafhankelijke high-/lowspeed compressie en rebound demping instelling is ook een mogelijkheid.  

Marcel Roeleveld wint eerste wedstrijd Toerwagen Diesel Cup op Spa-Francorchamps

FRANCORCHAMPS (7 oktober 2011) – Op het legendarische circuit van Spa-Francorchamps heeft Marcel Roeleveld de eerste race van de Toerwagen Diesel Cup gewonnen. Aanvankelijk moest de rijder met de Volvo C30 D5 achter het tweetal Ronald Morien en Dennis de Groot (Volkswagen Golf 5) plaatsnemen, maar na de verplichte pitstop nam hij het heft in eigen hand en reed naar de overwinning. Ferdinand Kool en Henry Zumbrink (BMW 123d) werden in België als tweede geklasseerd, voor Morien en De Groot.

Morien stuurde zich na de start het beste door de eerste bochten en leidde de wedstrijd. In zijn kielzog reed Roeleveld en hij vormde een serieuze bedreiging. Even leek de Volvo-rijder in het voordeel te zijn en vond hij een weg langs de Golf, maar Morien pakte hem al snel terug. Tot aan de pitstops was het tweetal slechts centimeters van elkaar verwijderd. Daarachter vestigde het tweetal Marcel Nooren en Maik Barten (BMW 123d Coupé) zich op de derde plaats. Kool en Zumbrink volgden op enkele seconden.

Na dertig minuten werd de wedstrijd geneutraliseerd met een zogeheten code zestig, waarbij er maximaal zestig kilometer per uur gereden mag worden. De pitstraat was vlak daarvoor opengegaan voor het inlossen van de verplichte pitstop. Roeleveld bleek op het juiste moment binnen te zijn gekomen en leidde vervolgens de race met enkele seconden voorsprong op equipe Nooren / Barten. Morien had ondertussen het stuur overgegeven aan De Groot, die de derde plaats innam. Voor Kool en Zumbrink waren de kansen ook nog niet verkeken, want bij twee van hun voorgangers hing er een tijdstraf boven het hoofd.

De BMW van Nooren en Barten kwam uiteindelijk als eerste over de finishlijn, maar zij werden door de wedstrijdleiding bestraft voor het inhalen van de safety car. De overwinning ging daardoor naar een enthousiaste Marcel Roeleveld. “De start en de eerste ronde waren erg rommelig, maar het lukte om samen met Ronald Morien van de rest weg te rijden”, legt Roeleveld uit. “Aan het einde van de race werd ik door achterliggers twee keer opgehouden en kwam Marcel Nooren aan mij voorbij. Hij kreeg echter straf waardoor ik uiteindelijk de wedstrijd won. Geweldig om juist op dit circuit te winnen!”

Henry Zumbrink reed zijn BMW 123d naar de tweede plaats, waarbij hij samen met teamgenoot Ferdinand Kool profiteerde van de straf van het tweetal Ronald Morien en Dennis de Groot. Bij hen werd namelijk tien seconden aan de totaaltijd toegevoegd vanwege afsnijden van de baan. “We zijn super blij met deze prestatie”, zegt Kool. “We wisten dat we het hoofd koel moesten houden en dat hebben we gedaan. Het team vertelde me dat de auto van Jeroen Dik stuk was en hij is onze grootste tegenstander. We hebben lekker gereden en doen goede zaken in het kampioenschap.”

“Helaas hadden we pech met de code zestig”, vertelt Ronald Morien, die tot halverwege de wedstrijd de leidende positie in handen had. “We lagen 25 seconden voor op de rest van het veld en dat waren we vervolgens kwijt. Hoe dan ook zijn we blij met een podiumplaats en kijken enorm uit naar de race van morgen.”

Kampioenschapsleider Jeroen Dik kende een minder gelukkige wedstrijd. Vlak na de start kwam hij in het gedrang terecht waardoor zijn Volkswagen Golf 5 minder vlot over het circuit was te sturen. Hij eindigde uiteindelijk als twaalfde.

Uitslag DNRT Racing Days 2011
Race 1 Toerwagen Diesel Cup:
1. Marcel Roeleveld, Volvo C30 D5, 20 ronden,
2. Eq. Kool / Zumbrink, BMW 123d, op 21,489,
3. Eq. Morien / De Groot, Volkswagen Golf 5, op 26,752,
4. Eq. Nooren / Barten, BMW 123d coupe, op 27,570,
5. Eq. Molenaar / Max Braams, BMW 123d, op 29,678,
6. Lev Fridman, BMW 120d, op 50,286,
7. Eq. Renate en Frank Wilschut, BMW 120d, op 1 ronde,
9. Eq. de Kleijn / Cornelissen, BMW 123d, op 1 ronde,
10. Eq. van Rijswick / L’Ortye, BMW 120d, op 1 ronde,
11. Rob Severs, BMW 123d, op 1 ronde,
12. Jeroen Dik, Volkswagen Golf 5, op 1 ronde,
13. Eq. Bouhuys / Van Os, BMW 320d, op 1 ronde,
14. Eq. Zwart / Liesette Braams, BMW 123d, op 1 ronde,
15. Eq. Gras / Smeijsters, SEAT Leon, op 2 ronden.

Tweede plaats in Supersport I fraaie beloning voor Divitec-coureur

Regendans brengt Carlo Kuijer naar podium in Dutch Supercars op Spa-Francorchamps

Dongen, 27 juni 2011 – Puur op motorvermogen zou Carlo Kuijer weinig kans maken op de supersnelle racepiste van Spa-Francorchamps. Maar in de Belgische regen voelde de Divitec-coureur zich afgelopen weekeinde als een vis in het water. Met prima stuurwerk reed de Dongenaar zich in de eerste heat van de Dutch Supercar Challenge fraai naar plek 2 van de Supersport I-divisie. ,,Helemaal super’’, stelde een bijzonder blije Kuijer. ,,We hebben echt een zeer goed weekend gedraaid.’’

De eerste twee racestops van het lopende seizoen besloot Carlo Kuijer op te offeren voor de lange termijn. Terwijl de collega-rijders al vol gas in actie kwamen, zat Kuijer met zijn team uit te dokteren hoe de nieuwe SF11-bolide het beste opgebouwd kon worden. Nadat Kuijer drie weken geleden tijdens zijn seizoensopener in Assen al de potentie van zijn vernieuwde voiture bespeurde, kwam er dit keer op het beroemde Waalse raceasfalt een meer dan passend vervolg.

Goed gevoel
Tijdens de vrije trainingen van vrijdag merkte Carlo Kuijer reeds dat er wat te halen zou zijn. ,,De auto voelde direct goed. Hij lag prima op de baan’’, zag de Team Divitec Racing-rijder. ,,Aan de andere kant weten we dat we nog steeds op het gebied van motorvermogen te kort schieten. Na Assen, toen we zo’n 110 paardenkrachten misten op de concurrentie, hebben we aan de uitlaat gesleuteld. En daarmee de PK’s opgepookt tot 308. Maar dat is eigenlijk nog steeds te weinig.’’

Snel op natte baan
Onder normale en droge omstandigheden zou Kuijer derhalve kansloos zijn op de vele snelle en lange rechte stukken van Spa-Francorchamps. In het Ardenner woud wil het echter nogal eens flink regenen en dat doet de autosportkansen natuurlijk direct keren. ,,Dat merkte ik zeker tijdens de kwalificatie’’, vertelt Kuijer. ,,We begonnen die op een natte baan. Ik voelde me direct thuis en ging supergoed. Van de 72 GT- en Supersport I-coureurs die in actie kwamen, stond ik op een gegeven moment op P3 algemeen. Later droogde de baan echter op en konden de auto’s met meer vermogen hun surplus aan power etaleren. Hetgeen voor mij uiteindelijk tot P31 algemeen en startpositie 8 in de klasse resulteerde.’’

Regendans
Voor Carlo Kuijer was het dus te hopen dat hij tijdens de races wat hulp zou krijgen van Pluvius. ,,We hebben vrijdagavond een regendansje gedaan. En de weergoden gaven ons zaterdag waar we om gevraagd hebben’’, grapt Kuijer, die bij aanvang direct een superstart kende. ,,Mijn grip was super en ik ging op de natte baan als een speer. Ik had zoveel schik en lol in de auto. Ik had meer het gevoel met een computerspelletje bezig te zijn dan echt met racen. Ik was volkomen één met de auto en eigenlijk helemaal niet met de posities op de baan bezig’’, aldus Kuijer, die na de verplichte pitstop als 2de terug de baan op kwam. ,,Nadat ik vervolgens koploper Jacky van der Ende was gepasseerd, ging ik bij de Supersports zelfs aan de leiding. Dat is voor mij ongekend. Helaas begon de track tijdens de 60 minuten plus één ronde durende wedstrijd op te drogen. Dan weet ik dat de performance van mijn bolide omlaag gaat. Zo wist Bert van der Zweerde me uiteindelijke nog te passeren. In de slotfase gingen we beiden voor de zege. En ook beiden schoten we nog een keer door nadat iemand een oliespoor had neergelegd. Uiteindelijk bleek Bert de snelste, maar was ik zeer content met mijn mooie tweede stek. Echt super om op het podium te kunnen staan.’’

Maximaal haalbare
Voor de tweede heat, die op zondag werd verreden, hoopte Kuijer uiteraard op een vergelijkbaar scenario. ,,Maar dit keer werden onze regengebeden helaas niet verhoord’’, vertelt hij. ,,Door een startcrash reden we aanvankelijk heel lang achter de safetycar. Tijdens de pitstop moest ik vanwege het goede resultaat van race 1 reglementair langer stil blijven staan. Die tien ‘successeconden’ zorgden ervoor dat ik zonder te racen flink wat plekjes verloor. Ik kwam daardoor terug de baan op als 7de in de klasse. Vervolgens heb ik, door nog twee rijders in te halen, op de droge baan het maximale uit mezelf én de auto gehaald. Met P5 als het best mogelijke resultaat.’’

Kalender
Na het zeer goed verlopen bezoek aan Spa, kijkt Carlo Kuijer met vertrouwen uit naar het volgende raceweekend. Op 16 en 17 juli schitteren de Dutch Supercars op het Belgische Zolder. ,,We zullen voor die tijd ons uitlaatsysteem nog verder aanpassen. Dit om het tekort aan vermogen verder in te dammen. Omdat de brute power op dat circuit een minder prominente rol speelt dan op Spa, moeten daar in theorie wederom mogelijkheden liggen. Al zal ik dan wel goed mijn rust moeten bewaren. Ik rij nog wel eens een tikje te agressief daar.’’

Snoeks eerste winnaar nieuwe Swift seizoen

Sven Snoeks heeft afgelopen weekend de openingsmanche van het nieuwe Formido Swift Cup-seizoen gewonnen. Na 12 rondjes Paasracen op Circuit Park Zandvoort had hij een voorsprong van een fractie van een seconde op Bart van Os, die de tweede plaats voor zich opeiste. Snoeks, die met de Certainty Racing-auto van regerend kampioen Niels Langeveld racet, begint daarmee uitstekend in zijn jacht op de titel. ,,Super, het kan niet beter”, zei de winnaar na afloop van zijn zege. ,,Bart van Os zat er een paar keer naast, zeker in de S-bocht, dus het was erg spannend. Maar dit is natuurlijk een geweldig begin van het seizoen.’’

Creative Action Rally Team neemt deel aan Monte Carlo Rally

Het Creative Action Rally Team is nauw betrokken bij de historische rallysport.
Ook dit jaar zullen de teams in diverse rally’s deelnemen waaronder de Monte Carlo Rally, met de Datsun 240z voorzien van Intrax schokdempers.

Van de bijna duizend inschrijvers zijn er 328 teams toegelaten waaronder slechts twee Nederlandse teams.  Het Creative Action Rally Team, met bestuurder Herman van Oldenmark en navigator Fred Hak is daar één van.  Voor beide teamleden is dit een jongensdroom die gaat uitkomen.

MEEDOEN IN DE BEFAAMDE MONTE CARLO RALLY.

Indien u geïnteresseerd bent kunt u het team volgen via de speciale link op de website;

www.volgdemontecarlorally.nl

Podiumplaatsen voor Schulz en Munckhof in de Sport divisie I


Afgelopen weekeinde hebben Schulz en Munckhof weer voor de eerste keer dit seizoen het podium mogen beklimmen.
Beide heren hebben goed gereden en zijn resp. 1ste en 3de geworden op de zaterdag en 3de en 1ste op de zondag.

Open NK Ovaal Racing Lelystad, Martijn Oudhuis, Henk Ronitz, Big Deal mooie prestaties!

Tijdens de Ovaal races in Lelystad op 15 oktober hebben Martijn Oudhuis, Henk Ronitz en Big Deal goede prestaties neergezet! Het Midland circuit in Lelystad stond bol van het motorgeweld. Er waren circia 60 Stockcars F1, ieder met 500 tot 700 Pk onder de kap en ook gingen er ongeveer 40 Stockcars F2 met elkaar de strijd aan voor de winst in het DUTCH OPEN 2006

-Martijn Oudhuis behaalde een prachtige 2e plaats in de F2!

-Henk Ronitz reed ook deze keer weer een mooie race en eindigde op een 3e plaats in de F1!

Utiendelijk is Big deal Kampioen geworden in F1!!!!

Peter van der Kolk en Co Visch winnen op Zolder

Peter van der Kolk en Co Visch winnen op zolder de 2e race sport bij Dutch Super Car Challenge. Hortend en stotend kwam Co over de finish bijna zonder brandstof, maar de winst was binnen.

PERSONEEL GEZOCHT

CONVENTIONEEL DRAAIER full-time/par-time

FUNCTIE OMSCHRIJVING:
Je zult voornamelijk ingezet worden voor conventioneel draaiwerk. Het zelfstandig zorgdragen voor kwalitatief produceren van diversen producten uit staal, aluminium en RVS.

FUNCTIE EISEN:
-MTS werk- en denk niveau
-Zelfstandig
-Flexibel
-Enige werkervaring is vereist

SOLLICITEREN:
Geïnteresseerd? Dan ontvangen wij graag je sollicitatie met je uitgebreide CV! U kunt uw sollicitatie digitaal versturen naar info@intraxracing.nl

Intrax zoekt monteur met ervaring

Als uitbreiding van onze organisatie zoeken wij op korte termijn een monteur met ervaring op MTS / HTS niveau.
 
WERKZAAMHEDEN:
– Samenstellen van schokdempers
– Uitrekenen van schokdempers
– Werkplaats begeleiding
– Administratieve technische werkzaamheden
– Uitlijnen en uitwegen van auto’s
– Eventuele circuitwerkzaamheden
 

VEREISTE:
– Monteur met ervaring
– MTS / HTS niveau
– Flexibel
– Geen 9-5 mentaliteit
– Affiniteit met auto’s en/of autosport
– Autocad (pre)
 
Als medewerker zul je deel uit maken van een enthousiast team. Ben je gek van auto’s en kan je goed technisch denken? Mail dan je cv naar:
 
Claudette Sommers
info@intraxracing.nl