De finale van de ultieme Megane RS serie

Eindelijk wordt de auto op het circuit getest. Gaat hij voldoen aan de verwachtingen of overtreft hij die?

Klik hier voor de video 

 

Video bouwen snelste straat Megane ter wereld

Het grootste auto blad van Nederland, Autoweek en de Renault Sport Importeur, VKV, hebben de handen ineen geslagen en zijn samen de snelste straat legale Megane van de wereld gaan bouwen. Naast de vele aanpassingen aan de motor en carrosserie wordt het onderstel uiteraard ook aangepast en daarvoor wordt ons 1K2 Black Titan ARC® systeem voor gebruikt. In aflevering drie een uitgebreide uitleg hierover.

Intrax app

De set-up van de auto altijd en overal bij je. Nooit meer moeten zoeken naar die fijne afstellingen van de vorige keer op dat circuit toen het zo lekker ging. Kijk in je telefoon en je weet weer hoe alles toen stond. Geen verloren circuit tijd met het opnieuw zoeken naar die fijne afstelling.

In de Intrax app kan je niet alleen je schokdemper setting opslaan (ook niet Intrax schokdempers) maar ook veel andere gegevens zoals sporing, banden spanning, stabilisator stand, camber, caster, corner weights (automatische cross berekening) enz. Meerdere afstellingen van dezelfde auto en van verschillende auto’s kunnen worden opgeslagen en indien gewenst worden gedeeld p[er mail of met een andere Intrax app eigenaar.

De gegevens zijn wachtwoord beschermt en worden alleen gedeeld met wie JIJ dat wilt.

Indien je een uitgebreidere uitleg wil, download dan de gebruiksaanwijzingen.

Available On The App Store Black     Download

Nuna 8 wint World Solar Challenge met Intrax

Adelaide, 22 oktober 2015 – Voor de zesde keer heeft het Nuon Solar Team met haar zonnewagen Nuna8 de Bridgestone World Solar Challenge gewonnen. Nog nooit was het zo’n ‘close call’ als in deze race die dwars door Australië voert. De zonnewagen van het Solar Team Twente reed nog geen 3 minuten achter Nuna8. Ook was er veel bewolking. Dat belemmerde de zon om via het zonnepaneel de accu op te laden. En die zonne-energie was hard nodig, want Nuna8 had op de laatste racedag niet veel energie meer in de accu. Bij de start was het zelfs niet zeker of het team de finish zou halen.

Nuna -8-in -Australia -560x 379

De laatste kilometers van de World Solar Challenge waren zenuwslopend voor het Nuon Solar Team. Nog meer bewolking, een lekke band of een rood stoplicht en de concurrentie zou het team in kunnen halen. Om 3.00 uur Nederlandse tijd kwam Nuna8 toch als eerste over de finish. Onder luid gejuich van het publiek kwam het team samen met Nuna8 over de rode loper binnen in de Australische stad Adelaide. Een groot feest barstte los. Op Victoria Square in Adelaide kleurde het hele plein oranje met teamleden die de overwinning luid vierden.

roger grouwels en kelvin snoeks - winnaars met intrax

Alle vier Supercar Kampioenen op Intrax schokdempers

Het Supercar Challenge (http://www.supercarchallenge.nl) kampioenschap wordt in 4 klasses opgedeeld, de Super GT klasse, de GTB klasse, de Super Sport klasse en de Sport klasse. De klasses worden verdeeld door de PK – gewicht verhouding van de auto’s.

Uiteraard wordt er in iedere klasse getreden om een kampioenschap die in alle gevallen gewonnen zijn door rijders die met een auto rijden uitgerust met Intrax schokdempers.

Super GT Kampioen
– Roger Grouwels
– Kelvin Snoeks
– Viper GT3-R Intrax 4-weg Black Titan ARC®

GTB Kampioen
– Patrick Lamster
– Donald Molenaar
Porsche 977 GT3 Cup Intrax 4-weg Black Titan ARC®

Super Sport Kampioen
– Koen Bogaerts
– Mark van der Aa
– Pieter van Soelen
BMW E90 WTCC Intrax 4-weg XL Black Titan ARC®

Sport Kampioen
– Wiebe Wijtzes
– Renault Clio III Cup Intrax 4-weg Black Titan ARC®

JJ racing vice-kampioen Rallycross Challenge Europe 2015

Afgelopen weekend werd in het Italiaanse Maggiora de slotwedstrijd van de Rallycross Challenge Europe verreden. Er kwamen negen Supercars aan de start en vielen er de drie podiumplaatsen in het RCE eindklassement nog te verdelen onder Stepanenko, onze Hoeseltse drukker en Pucher. Al lag de immer snelle Rus Stepanenko met 13 punten voorsprong in polepositie voor de RCE titel.

 

Op zaterdag werd de eerste vrije training ingezet onder een stalend zonnetje, maar in de derde ronde ging het al behoorlijk fout. In de tweede rechtse raakte Jos, mede gehinderd door het vele stof, de schuine berm van de daaropvolgende chicane en maakte hij een dubbele koprol. Onze drukker kwam er enigszins ongedeerd vanaf, maar de eerste indrukken van de Focus Mk3 zagen er anders uit. Met man en macht werd er gewerkt om de Focus Mk3 weer aan de start te krijgen en kregen we finaal ook groen licht van de technische commissie. Zo konden er zelfs op het einde van de tweede vrije training nog enkele ronden afgewerkt worden. Bij de start van de eerste heat maakt Jos een valse start en kreeg hij 3sec straftijd aangesmeerd. Uiteindelijk werd hij als derde afgevlagd na Stepanenko en Pucher wat hem een vierde tijd algemeen opleverde. Op zondag stonden de overige kwalificatiemanches en de finales op het programma. In de tweede en derde heat wist onze drukker telkens een vijfde tijd op de tabellen te zetten en in de vierde en laatste heat werd dit een derde tijd.

 

In de finale stond onze man uit Hoeselt op de vierde startpositie, de eerste rij was voor Stepanenko op de pole, Münnich en Giarolo. Na de start dook Jos als vierde de eerste bocht in maar in één van de daarop volgende bochten maakte Giarolo een stuurfout waardoor Jos gehinderd werd. Hierdoor waren de eerste twee natuurlijk gaan vliegen en was een derde podiumplaats nog het hoogst haalbare. Deze wist Jos uiteindelijk nog te pakken wat toch een serieuze prestatie was met een gehavende Focus Mk3 na de crash tijdens de vrije training. Mede dankzij deze derde podium plaats kon Jos zijn mooie tweede plaats in de RCE eindstand behouden na de verdiende kampioen Stepanenko.

 

Reactie Jos:  We waren toch wel verrast toen we in Italië aankwamen en de affiches met onze foto overal langs de weg zagen. Ook op de inkomtickets stonden we, het was duidelijk dat we tijdens onze testsessie in maart indruk hadden gemaakt. Bij de eerste training ging ik, mede door de beperkte zichtbaarheid op ongelooflijke wijze over de kop. Dankzij een Belgische verpleegster in de paddock kon ik uiteindelijk toch nog rijden. Er was blijkbaar iets verschoven tussen mijn schouderbladen, maar zij kon dit perfect terug op zijn plaats duwen, zodat ik pijnvrij kon rijden. Ook de mekaniekers leverden weer schitterend werk! De schade was toch aanzienlijk maar op minder dan 90min stonden we terug aan de start voor de tweede en laatste vrije training. Finaal behaalden we nog een mooie derde podium plaats waarmee ik mijn tweede plaats in het Rallycross Challenge Europe kampioenschap wist veilig te stellen. We hebben er weer een schitterend rallycross jaar opzitten, één waarin we tweemaal vice-kampioen werden en in alle reeksen en finales aan de start kwamen, wat toch een ongelooflijke prestatie is in een rallycross seizoen.

 

Na deze RCE finale zit het rallycross seizoen er op voor het JJ Racingteam en kunnen we best tevreden terug blikken. Zo behaalde Jos 5 overwinningen en werd hij zowel in het BK als in de RCE vice-kampioen. We willen bij deze ook al onze sponsors, supporters en FB volgers nogmaals bedanken voor de steun en hopen jullie weer te verwelkomen in 2016! Tot dan!!

Super sterk weekend Jos Jansen

Jos wist de pole te pakken voor de finale met zijn INtrax schokdempers uitgeruste rallycross auto maar door twee kleine foutjes wist hij daar zijn eerste plaats niet vast te houden. 

Volgende keer in de finale afmaken Jos ;-) 

 

Mooie races Supercar Challenge tijdens DTM weekend

De met Intrax uitgeruste auto’s hebben weer van zich laten horen op het DTM weekend Zandvoort waar de Super GT’s en de GTB’s hun vierde race weekend hebben verreden.

De rijders hebben ondanks hun succes secondes (bij een eerste, tweede of derde plaats krijgt de auto de eerst volgende wedstrijd respectievelijk 15, 10 en 5 sec extra stilsta tijd tijdens de pitstop) weer geweldige resultaten geboekt, 1 maal een 1ste plaats, 4 maal een 2de plaats en 2 maal een 3de plaats.

Speciaal de prestatie van Roger Grouwels en Kelvin Snoeks was opvallend. Na hun pitstop hadden ze een achterstand (door hun enorm opgelopen succes seconden) van 55 seconde op de leider Henry Zumbrink. Door een geweldig sterk gereden race van de heren hebben ze deze weten terug te brengen tot 5 seconden bij de finish. De auto bleef gedurende de wedstrijd perfect sturen en was eigenlijk 2 à 3 ronden te kort om de overwinning te pakken.

En speciale felicitaties voor Nol Kohler en Carlo Kuijer met hun eerste podium van het jaar. We zullen ze daar vast nog vaker gaan zien.

Las Moras duo derde met Intrax op de Red Bull Ring

Jelle Beelen en Marcel Nooren deden uitstekende zaken voor het kampioenschap met hun Chrevolet Camaro GT4!

Het Las Moras-duo finishte eerder in het seizoen alle races in de top drie en ook op de Red Bull Ring weer twee keer op het erepodium. Na spannende gevechten met de KTM-coureurs Sascha Halek en Peter Ebner en Aston Martin Vantage-rijder Jörg Viebahn werd de 69-Chevrolet Camaro GT4 als derde afgevlagd. “Ik had een superstart. Ik spoot naar voren en ging samen met KTM-piloot Peter Ebner de eerste bocht door. De Aston Martin Vantage GT4 van Jörg Viebahn dook ineens op in mijn achteruitkijkspiegel en we hebben vervolgens een mooi gevecht gehad om de tweede plaats, dat ik wist te winnen. Door een probleempje zijn we uiteindelijk als derde geëindigd. Maar het belangrijkste is dat we weer goed gescoord hebben voor het kampioenschap. Super!”, reageerde Nooren. Het weekend zou nog beter worden met een overwinning in de tweede race, de vierde GT4 zege van het seizoen voor het Krimpense raceteam. “Dit is geweldig voor onze kampioenschapsambities”, aldus Beelen. “We staan nu aardig wat puntjes los dus het ziet er goed uit voor ons.”

201506071 LMRT

Onboard beelden van Patrick Sintebin overwinning in de finale

Patrick Sintebin wint de vrije standaard finale met zijn op Intrax 2K2 Black Titan ARC®  schokdempers uitgeruste auto.

klik hier voor de film