EK debuut voor Nollie Kluytmans zeer succesvol

Op 21 en 22 Juli was het Motodrôme in Emmen het strijdtoneel voor de tweede ronde om het Europees Kampioenschap Motocross in de klassen 85 cc grote wielen en 125 cc jeugd. Kluytmans die een week eerder in Tjechië in de eerste ronde om het Europees kampioenschap  van de klasse 85 cc grote wielen niet aan de start stond kon zich optimaal voorbereiden op de wedstrijd in Emmen. Op woensdag en Donderdag voorafgaande werd de StiMoNed Honda CRF 150 optimaal afgesteld qua vering en bandenkeuze zodat er met een goed gevoel aan het Internationaal weekend begonnen kon worden.

Donkere wolken pakten zich samen op de vrijdagavond en resulteerde in fikse regenbuien waarbij in het rennerskwartier veel creativiteit ontsprong als het ging om de waterhuishouding en de voeten droog te houden.

Diezelfde waterhuishouding welke door de organiserende vereniging kunstmatig in het circuit was aangelegd deed wonderen en door extra onderhoud aan het circuit kon er gewoon onder goede omstandigheden op de zaterdagmorgen begonnen worden met de trainingen.

De training verliep anders dan verwacht doordat het circuit door de regenaanval van de dag ervoor een ander karakter had gekregen dan de trainingsdagen ervoor. Er  werd gewisseld van type band en met een paar fijnafstellingen  aan de vering werd de rijeigenschap  van de Intrax afgeveerde Honda weer optimaal gemaakt.

 

1e Manche

Het Internationaal gezelschap aan rijders uit verschillende landen was divers en met 53 rijders in de klasse 85cc grote wielen kon er toch in een manche gestart worden . Kluytmans welke met 0 punten uit de eerste wedstrijd begon was zich niet verzekerd van een goede startplaats omdat eerst de rijders met punten de startplaatsen voor hem bemande. Daaropvolgend vond er een loting plaats wat resulteerde in nog net een startplaats op de eerste rij geheel rechts van het starthek. Kluytmans kon een redelijk goede start bedwingen en reed in deze wedstrijd al vlot op een derde plaats en wist ook zodanig deze plaats tot het einde vast tehouden.

2e Manche

Nu op volgorde van resultaat uit de eerste manche zocht Kluytmans een gunstige positie helemaal links en bij het afdraaien van de eerste bocht reed hij aan de leiding. Een klein stuurfoutje bij het opkomen van de eerste springschans zorgde ervoor dat  de kop werd overgenomen en werd er tot de laatste ronde gestreden om de koppositie tussen Kluytmans en John Cuppen. Cuppen werd eerste kort gevolgd door Nollie Kluytmans.

3e Manche

De 3e reeks welke op de Zondag werd verreden stond in het teken van het bijgeloof. Kluytmans welke beschikt over 2 outfits vind het maar niks om in de rode uitvoering te rijden. In het nog niet zo gek lang verleden was hij wat onfortuinlijk in het rode tenue zodat de wedstrijden altijd in het zwart werd gereden. In het Kluytmans kamp had moeder Kluytmans het perfect voor elkaar; 2 ijskasten, Senseo koffiezetapparaat en hete luchtoven waren vanuit Rosmalen meegenomen maar een wasmachine meenemen ging toch net iets te ver. Dan maar starten als uitzondering in het rode tenue maar er ging toch wel wat aan debat vooraf.

Kluytmans reed een perfecte wedstrijd en reed vrij snel in de manche op een tweede plaats ging de strijd weer aan met John Cuppen. Cuppen wonop de voet gevolgd door Nollie en met veel zelfvertrouwen en het rode tenue op naar de 4e en laatste manche.

4e Manche

Net voordat de laatste manche werd verreden barste er een fikse regenbui  los en werd het circuit zwaarder dan normaal. Op het laatse moment werd de vering  een paar klikken verzet vanwege de verwachtte modder. Na het vallen van het hek was Nollie niet goed weg en kwam rond de negende plaats door op de eerste springschans. De vering stond optimaal en in de eerste ronde wist Nollie al door te stoten naar de 3e plaats. Opzienbarend was dat hij John Cuppen al meteen in de eerste ronde voorbij reed, dat wat hem in de 2 voorgaande manches telkens nipt niet lukte. Het duurde niet lang voordat Kluytmans op plaats 2 reed en kon de strijd beginnen met koploper Chrisje van de Pol. Het ging qua tempo gelijk op en toen de eerste achteblijvers in het vizier kwamen kon het “spel” met de achterblijvers beginnen. Van de Pol kwam 2 ronden voor het einde niet goed uit een bochtvanwege een achterblijver, maakte een stuurfoutje en ging onderuit. Kluytmans profiteerde dankbaar en kon als winnaar deze manche afsluiten. Bijzonder omdat dit een overwinning is in een wedstrijd meetellend om het Europese Kampioenschap maar ook teven zijn eerste mancheoverwinning in de klasse 85cc grote wielen van het seizoen.

Na de manche ging de discussie om toch altijd maar in de rode outfit te gaan rijden en het volgend weekend de 3e en laatste wedstrijd meetellend om het Europees kampioenschap in Rognée te België toch maar de wasmachine mede te nemen.

Terugkijkend op dit Internationale weekend heeft Nollie Kluytmans een perfect resultaat neergezet en reed hij de BST getunde en Intrax afgeveerde Honda CRF 150 naar een 2e plaats op het podium. Kluytmans kreeg van Honda Nederland de troffee aangeboden als beste Honda-rijder in de klasse 85 cc grote wielen van het weekend.

Nollie Kluymans; “Ik wil Intrax bedanken omdat zij voor mij een machine hebben afgeveerd waar ik nu goed mee uit de voeten kan en doet wat ik wil…..

 

 

 

NIEUW!

Nieuw in ons assortiment: Aston Martin Vantage V8

Porsche 994 Race met schokdempers custom made

EEN VLIEGENDE START IN DE PORSCHE 944 SUPERCUP 2008

Porsche 944 cup Bosman eerste en Mario tweede

Afgelopen weekend zijn in Zandvoort de 1e endurance en de 1e sprint wedstrijd verreden in de P944SC.
Het werd voor ABW-Racing een vliegende start, want zowel zaterdag als zondag eindigde Aart als 1e en
Mario als 2e.
Een lekker begin van een nieuw seizoen.
Ze rijden in een nieuw opgezette Cup die nu nog maar 8 deelnemers kent,
maar hier zitten wel de 4 snelste rijders van vorig jaar uit de Basic Cup in.
Aart en Mario aan kop in de finale race.
Dit resultaat is mede te danken aan keihard werken van onze technische mannen van Karelsen Banden,
Kobus Tuning en Henk Thuis van Intrax die tijdens de race bereikbaar was om ons te assisteren bij de
afstelling.
Voorlopig staan Aart en Mario respectievelijk 1e en 2e in het Algemeen klassement.
De volgende race is zaterdag 20 april op het circuit van Zolder

Nuon Solar Team Nuna5 schokdemper en veren

Intrax is supplier van de schokdempers en veren voor de Nuna 5. Speciaal voor dit voertuig heeft Intrax een hoogwaardige mono-tube racedemper ontwikkeld met een Black Titan zuigerstang. Deze demper is hierdoor ongeveer 10x lichter als een normale race-auto schokbreker. De schokdemper is inwendig zo geconstrueerd dat de gevoelige elektronica optimaal beschermd wordt en de reglementaire 4G schokken opgevangen kunnen worden. Anderzijds laat de demper de aerodynamica van de auto zo goed mogelijk werken door de positie van de auto zo stabiel mogelijk te houden.
Intrax draagt het racen op alternatieve brandstoffen een warm hart toe. Benzine-auto’s, diesel auto’s en zelfs LPG auto’s racen al met Intrax veer- en demper systemen. Voertuigen op zonne-energie en elektrische energie lijken niets meer dan een logische vervolgstap voor Intrax. 
Intrax wenst het Nuon Solar Team het allerbeste tijdens de aankomende wedstrijd!
Foto’s: Intrax, Hans Peter van Velthoven

NUON SOLAR TEAM 2de plaats in de World Solar Challenge 2009

Na een dag hard feesten bij de fontein is de rust enigzins wedergekeerd in het Nederlandse kamp. Gisteren zijn we officieel als tweede gefinished in de World Solar Challenge, want ook op racedag 5 liet Nuna5 zien hoe ze moest rijden, namelijk rap en betrouwbaar!

 

Meteen na de tijdsfinish zijn we doorgereden na de ceremoniele finish in het centrum van Adelaide. Het Japanse team was daar natuurlijk al als eerste aangekomen, maar toch hebben we onze reputatie waargemaakt door er een mooi feestje van te bouwen. Onze wereldtitel hebben we ceremonieel overgedragen door de Japanners hoogstpersoonlijk in de fontein te gooien en natuurlijk sprongen we er zelf snel weer achteraan.

 

Toen team Michigan een uurtje na ons binnenkwam was het feest compleet, want de concurrentie van de race was meteen weg en al gauw stonden er drie teams te dansen in de fontein. Het ligt niet in de aard van het Japanse team om uitbundig feest te vieren, maar natuurlijk waren alle teams hard toe aan een goed feestje. Wij hebben daarom maar even het voortouw genomen in het organiseren van een feest en hebben gisteren alle teams die gefinished waren uitgenodigd in het Belgian Beer Cafe in Adelaide. Team Umicore uit Belgie was ook aanwezig, het was erg prettig hen weer te spreken na hun ongelukkige ervaring.

 

Komende dagen gaan de feestjes nog wel even door, vanavond zijn we uitgenodigd bij team Twente. Vanaf maandag is Nuna5 weer onderweg naar Nederland, maar wij blijven tot 24 november in Australie om bij te komen van een jaar hard werken. Wij zien u weer snel als we in Nederland terugkomen op de 24e!

Swift Cup-kampioen Niels Langeveld

Kampioen Niels Langeveld sluit Suzuki-loopbaan af met zege

De nieuwbakken Swift Cup-kampioen Niels Langeveld heeft zijn raceloopbaan in de Suzuki’s afgesloten met een zege. In de tweede heat van de Formido Finaleraces kwam de Sassenheimer op CPZ voor Peter Schreurs (2de) en Marth de Graaf (3de) als eerste over de streep.

“Dit was een mooi laatste rondje in de Swift”, grijnsde Langeveld, waarna hij een enorme fles champagne aan zijn mond zette.

Uitslag race 2 Formido Swift Cup, Formido Finaleraces, CPZ:

1. Niels Langeveld 12 ronden in 28:56,928
2. Peter Schreurs op 3,399 seconden
3. Marth de Graaf op 3,875
4. Glenn Coronel op 4,453
5. Sven Snoeks op 4,731
6. Dennis van de Laar op 6,796
7. Sandra Douma op 6,990
8. Bart van Os op 16,425
9. Jelle Beelen op 17,065
10. Jörg Obluda op 17,465
11. Wesley Caransa op 18,374
12. Jasper Bijl op 18,564
13. Robbert Bijl op 19,228
14. Laura Katsma op 19,448
15. Maaike de Wit op 28,656
16. Ertjo Buitenhuis op 29,564
17. Mike Hesse op 29,740
18. Kees Paulusma op 29,890
19. Kim van den Berg op 30,080
20. Maarten van ’t Schip op 34,768
21. Joost van den Akker op 35,168
22. Jos Veldboer op 46,957

Uitgevallen: Marcel van de Maat en Niels Kool
Niet gestart: Nick Hummel en Steijn Schothorst
Snelste raceronde: Niels Langeveld in 2:08,062

JR Motorsport (Piter van Soelen) en Koen Bogaerts/Mark van der AA beide 1ste

Pieter van Soelen is erin geslaagd om de tweede race van de Supersport II- en Sport-divisie van de Dutch Supercar Challenge op zijn naam te schrijven. Tijdens het Superleague Formula GP weekend op Assen streed Van Soelen voor het oog van 18.000 toeschouwers felle gevechten met Derwin Belt, die door een spin uiteindelijk niet verder kwam dan de vierde positie.

In de Sport-divisie ging de overwinning naar Koen Bogaerts en Mark van der Aa. Door de problemen van de bolide van Van der Zweerde waren Koen Bogaerts en Mark van der Aa solide op de eerste positie komen te liggen en dit hebben ze perfect volgehouden tot het einde.

PERSONEEL GEZOCHT

Per direct: ALLROUND AUTOMONTEUR

Functie omschrijving:

Je specialiseert je voornamelijk in werkzaamheden aan onderstellen van auto’s. Kortom je bent verantwoordelijk voor het compleet in- en uitbouwen van onderstellen voor sport- en raceauto’s.

Functie eisen:

– MBO werk / denk  niveau
– Zelfstandig / flexibel
– Werk ervaring is vereist

Solliciteren:

Sollicitatie met cv kun je sturen naar info@intraxracing.nl , of bel naar 0413-272997

 

Swift Cup: ‘In 2012 begint een nieuw Suzuki tijdperk’

480_swift_arjan

In de wandelgangen van de nationale racerij gaat het gerucht dat in de Formido Swift Cup van 2012 zowel met het nieuwe als het oude model Swift geracet kan worden. ,,Maar dat is pertinent onjuist’’, benadrukt Arjan Valk van Suzuki-importeur BV Nimag. ,,Na de komende Finaleraces sluiten we het tijdperk van de oude Swift af. Pasen volgend jaar staan er alleen maar nieuwe modellen aan de start.’’

480_2012_nwe_swift

Na bijna vijf jaar trouwe dienst zal de ‘oude’ Suzuki Swift Sport binnenkort van het Dutch Power Pack-toneel verdwijnen. De Formido Finaleraces op 16 oktober zal met de 69ste en 70ste wedstrijd uit de Swift-historie als dernière de boeken ingaan.

35 maagdelijke Suzuki’s

Binnen BV Nimag kijkt men al erg uit naar de opvolger van de huidige racebolide. ,,Eind november komen er 35 hagelnieuwe, wit metallic Swifts binnen’’, zegt Valk. ,,Die zullen vervolgens worden omgebouwd voor de cup.’’

480_2012_swift

Meer power

De nieuwe Swift Sport behoudt een 1600 cc motor, al zal deze krachbron wel meer paardenkrachten afgeven. ,,We gaan van 125 naar ongeveer 136 PK’’, weet Valk. ,,Bovendien krijgt de auto een 6de versnelling. Nu racen de coureurs met een 5-bak. Daarnaast is de look iets anders, omdat de neus van de wagen langer wordt.’’

Goede toekomst

De nieuwe Swift zal minimaal drie seizoenen over de circuits gaan denderen. Volgens Valk zijn de vooruitzichten voor de ‘vernieuwde’ cup goed. ,,Belangrijke teams zoals Coronel Racing en Certainty hebben uitgesproken door te gaan. Terwijl ook grote stallen als Equipe Verschuur en Bleekemolen hun rentree willen maken. Bovendien gaat Racing Team Welzorg met veel energie meedoen en zijn er zoals altijd contacten binnen de kartwereld. We denken dat er met Pasen 2012 wederom een leuk startveld staat.’’

480_henk_thuis

Betrouwbaarheid

Net als vijf jaar geleden, zal Henk Thuis van Intrax de cupauto bouwen. ,,Als de nieuwe Swift binnen is, zullen we een prototype maken’’, geeft Thuis aan. ,,Die ga ik dan samen met Donald Molenaar besturen tijdens het Winter Endurance Kampioenschap. Dan gaan we de auto echt pijn doen. Dit omdat we de betrouwbaarheid van de bolide goed willen testen. Dit hebben we in het najaar van 2006 ook gedaan. Van die testsessie hebben we toen zoveel geleerd, dat het vervolgens een supergoede Swift Cup-auto voor 2007 tot nu heeft opgeleverd’’, zegt Thuis, die vertelt dat tevens de remcapaciteit iets verbeterd en de diffuser enigszins aangepast wordt. ,,Ik weet zeker dat de Formido Swift Cup met de nieuwe auto wederom een succes oplevert. Er zijn ook al veel bestellingen geplaatst door de teams. Dat gaat de goede kant op. Bovendien is het mooi dat trouwe cupondersteuners als Mobil, Yokohama en Remus bij de klasse betrokken blijven. Samen met CPZ, BV Nimag en Intrax vormen we een goed geheel.’’

TDC: Intrax 1ste en 3de in titanenstrijd tijdens 2de race

Titanenstrijd in tweede race Toerwagen Diesel Cup

ZANDVOORT (13 juni 2011) – Ondanks een podiumplaats in de eerste wedstrijd hoopten Marcel Roeleveld en Bas Baars op meer. In de tweede race van de Toerwagen Diesel Cup tijdens de Profile Tyrecenter Pinksterraces reed het duo met de Volvo C30 D5 onbedreigd naar een verdiende zege. Het gevecht om de tweede plaats bood meer spektakel. Toen eenmaal een regenbui over Circuit Park Zandvoort trok, knokten vijf equipes onder toeziend oog van 18.500 toeschouwers om iedere centimeter. Regerend kampioenen Ronald Morien en Dennis de Groot (Volkswagen Golf 5) kwamen daar als beste uit.

De rollende start verliep vlekkeloos met Jeroen Dik (Volkswagen Golf 5) aan kop. Bumper aan bumper reed het veld richting het Scheivlak waar het duo Geert Smeijsters en Simon Gras voor een angstig moment zorgde. De SEAT Leon ging in de rondte en werd ternauwernood ontweken door de aanstormende deelnemers.

Centimetergevecht
Na diverse positiewisselingen ontstond er een stabiele kopgroep met een handvol auto’s. Dik reed met zijn Volkswagen voorop en werd gevolgd door de Volvo van Roeleveld en Baars. Ferdinand Kool en Henry Zumbrink konden met de BMW 123d ook goed het tempo volgen, evenals het duo Ron Swart en Marcel van Leen (BMW 120d) en het tweetal Morien en De Groot. Tot aan de pitstops reden de equipes geregeld met de buitenspiegels dicht tegen elkaar.

Regen
Na de verplichte pitstop was de volgorde aan kop flink gewijzigd. Het tweetal Baars en Roeleveld reed onbedreigd op kop, terwijl daarachter een spannend duel ontstond. Vijf equipes vochten, nog feller dan bij de beginfase van de wedstrijd, om de tweede positie. Het spektakel werd des te groter toen een regenbui over het circuit trok. Dennis de Groot stootte met de Volkswagen Golf 5 door naar de tweede plaats, maar het lukte hem niet om zijn tegenstanders af te schudden. Swart / Van Leen en Kool / Zumbrink kregen het met de BMW’s even moeilijk in de regen. Maar toen het asfalt opdroogde waren zij er snel weer bij. Inmiddels mengde ook Jeroen Dik zich in de strijd en met het ingaan van de laatste ronde was hij De Groot voorbij. In de Tarzanbocht verremde hij zich echter en eindigde uiteindelijk als zesde.

De Groot hield stand en pakte de tweede plaats. “Dat scheelde niets, want de BMW’s liepen erg hard op het rechte stuk”, meldt De Groot na de wedstrijd. “Na de ellende op zaterdag hadden we niet durven dromen om op het podium te eindigen. Het was een leuk gevecht, dat door de regen enorm spannend werd.”

“De Golfjes gaan erg hard in de regen, vooral bij het uitkomen van de bochten. Voor ons en voor Ron Swart en Marcel van Leen was het moeilijk om hen bij te houden”, merkt Henry Zumbrink op, die met de derde plaats zichtbaar blij was. “Maar ik had snel door dat het begon op te drogen. Zodoende kon ik veel tijd goedmaken en mij mengen in de strijd. Het uiteindelijke gevecht was erg leuk. Ik bleef rustig en wachtte mijn kansen af en dat is een sport op zich.” Teamgenoot Kool vult aan: “Dit zijn weer belangrijke punten voor het kampioenschap en we hebben er voor het grote publiek een goede show van gemaakt.”

Revanche
Na een podiumplaats tijdens de zaterdagrace, kwam Volvo-equipe Roeleveld en Baars nu met een comfortabele marge van acht seconden royaal als eerste over de finish. “Dit is de revanche voor zaterdag, want toen hadden we al moeten winnen. De betrouwbaarheid van de Volvo is goed en de snelheid hadden we al”, zegt Roeleveld. Teamgenoot Baars vulde aan: “Ik had nog nooit in de regen geracet. Dus dat was even ‘tricky’. Ik wilde het natuurlijk niet verknallen en reed op safe. Gelukkig hadden we een voorsprong opgebouwd, dus was er niets aan de hand. Dit is een goed resultaat, dat we volgende keer zeker willen herhalen.”

De volgende races van de Toerwagen Diesel Cup vinden 2 en 3 juli plaats tijdens het Dutch Power Pack Festival op Circuit Park Zandvoort.

Uitslag Profile Tyrecenter Pinksterraces 2011
Race 2 Toerwagen Diesel Cup:

1. Eq. Baars / Roeleveld, Volvo C30 D5, 23 ronden in 50:28,828 minuten (117,742 km/u),
2. Eq. Morien / de Groot, Volkswagen Golf 5, op 8,432 seconden,
3. Eq. Kool / Zumbrink, BMW 120d, op 8,557,
4. Eq. Swart / van Leen, BMW 120d, op 8,640,
5. Eq. Nooren / Barten, BMW 123d coupe, op 9,105,
6. Jeroen Dik, Volkswagen Golf 5, op 9,549,
7. Eq. Liesette Braams / Zwart, BMW 123d, op 29,108,
8. Eq. Smeijsters / Gras, Seat Leon, op 38,583,
9. Eq. van der Kolk / Fridman, BMW 120d, op 40,587,
10. Eq. Charles / den Dekker, BMW 120d, op 59,951,
11. Rob Severs, BMW 123d, op 1.24,700,
12. Eq. de Kleijn / Cornelissen, BMW 123d, op 1.37,312,
13. Martin + Cynthia Boezaart, BMW 123d coupe, op 1 ronde,
14. Eq. Kleyheeg / van der Vossen, BMW 123d, op 1 ronde,
15. Eq. van Rijswick / L’Ortye, BMW 120d, op 1 ronde.

Stand na 4 van 14 races:
1. Jeroen Dik, 62 punten
2. Henry Zumbrink, 59
2. Ferdinand Kool, 59
4. Dennis de Groot, 56
4. Ronald Morien, 56
6. Marcel van Leen, 43
6. Ron Swart, 43