Berry van Elk eerste weekend op Intrax en wint race

Van Elk, vanaf de laatste plaats gestart,  is zelfs zo snel dat hij in ronde acht de aansluiting kan vinden met koploper Bas Barenbrug. In ronde tien lukt het van Elk zelfs om zijn Mini Cooper S Turbo voorbij te steken aan de BMW van Barenbrug.

Lees meer…..

http://www.supercarchallenge.nl

DUO VD KOLK & VD HEUVEL OPPERMACHTIG OP CIRCUIT HOCKENHEIM

Tijdens de tweede wedstrijd van het Winter Endurance Kampioenschap op het circuit van Hockenheim heeft het H&P team weer van zich doen spreken. De coureurs Peter van der Kolk en Jeroen van den Heuvel wisten in de kwalificatie al aardig hoge ogen te gooien door de 6e tijd weg te zetten met een van de kleinste auto’s tussen de grote V-Stars en Marcossen en Porsches van 500 tot 650 PK, in vergelijk met de dikke 300 PK van de BMW Compact GTR van het Brabantse duo.

Daar de baan zeer glad was en er al menig coureur een auto afgeschreven had nam het duo de beslissing om op nieuwe regenbanden weg te gaan. Jeroen nam de start voor zijn rekening: "In het begin kon ik de kop goed bijhouden, maar toen er toch een beetje een droge lijn kwam werden mijn banden te heet en kon ik mijn draai niet meer vinden en moest wat plaatsen laten zakken".

Na 45 minuten vechten met de hete regenbanden besloot het team om de auto binnen te halen en Peter van der Kolk weg te sturen op nieuwe slicks. Dit bleek de goede oplossing en Peter ging als een kanon door het veld heen en bracht de auto helemaal terug naar P2. Jeroen nam hierna de stint over en ging in precies het zelfde tempo door en de voorsprong werd nog verder uitgebouwd. De ronde tijden op nummer 1, Huub Vermeulen en Frits Hessing, waren duidelijk sneller en er was zelfs nog hoop op een eventuele overwinning.

Jeroen "Op een gegeven moment waren we de snelste op de baan met het meest constante ritme, en als je dan op de monitor ziet dat je Jeroen Bleekemolen, Michel Bleekemolen en Cor Euser achter ons ziet staan, ja ,dan moet het gewoon alles of niks worden!" En het werd dus ook alles. Een paar ronde voor het einde werd ook de dikke V8-Nascar van Huub Vermeulen verschalkt en daar was een zeer mooie overwinning met meer dan 1 ronde voorsprong op het gehele veld met dikke auto’s en niet de minste coureurs. Jeroen: "Ik moet toch echt mijn petje afnemen voor Peter, die vent kan wel zo rijden!  Ik heb het weer van hem geleerd, dus samen heeft de rest van het veld het heel zwaar met ons!"

Peter en Jeroen zullen zeer waarschijnlijk ook aan de start van de nieuwsjaars race verschijnen op 4 januari op Circuit Zandvoort, want nu kunnen ze ook nog gaan voor de titel van 2009. Jeroen: "Het word natuurlijk wel heel erg druk zo, de BMW moet eerst weer helemaal gereviseerd worden en Peter en ik vliegen met het hele team op 5 januari naar Dubai om daar weer onze titels te verdedigen tijdens de 24 uur van Dubai, maar daar komt binnenkort weer meer nieuws over, alle auto’s en spullen staan nu al op de boot naar de warme zon, nu wij nog……..".
Geschreven door Karin Dolman    

Zondag 07 December 2008

 

Andre van Koeveringe rijdt in de klasse van een Duitse club met de gedachtenis van Carlo Abarth.

Abarth was in de jaren 60-70 vorige eeuw een zelfstandige tuner van vooral Fiats die in stqaat was zeer snelle kleine race auto’s te bouwen.
Fiat 500 – 600 – 127 – A-112 en nog vele andere.

Deze club organiseert jaarlijks 6 tot 8 evenementen ( weekenden ) onder de naam Kampf der Zwergen of Abarth Coppa mille op diverse circuits, vooral in Duitsland soms ook in Nederland – België of Frankrijk.

RALLYCROSS EVO X 2e plek met Intrax schokdempers

In de eerste wedstrijd heeft de door Prospeed geprepareerde Mitsubishi EVO X met Intrax Black Titan XL 4-WAY verstelbare schokdempers een geweldig resultaat behaald. Tot aan  de laatste bocht heeft de auto aan de leiding gelegen, een tweede plek is het eindresultaat. De rode auto rijdt voor de overwinningen mee in het Bulgaars rallycross / race kampioenschap.

MINI COOPER Upside Down Schroefset

Dit onderstel is verbluffend. De Mini Cooper S (in dit geval de John Works versie) heeft een fijne motor met veel koppel, een mooi kwaliteitsgevoel en een fijn uitgebalanceerde vering voor de dagelijkse ritten. De auto is veilig afgesteld met enorm veel onderstuur onder alle omstandigheden en daardoor een erg zinnige keuze.

Als je minder zinnige dingen met je auto wilt doen, komt de vering te kort. Bij het ingaan van de bocht komt de kont van de auto niet om, waardoor het ingaan van de bocht langzaam en moeizaam gaat. In de bocht is er onderstuur, wat alleen maar duidelijker aanwezig is zodra het gas erop gaat. De tractie bij het uitaccelereren is niet zo goed als het zou kunnen zijn.  Het elektronische differentieel heeft zijn handen vol om het meeste van de beschikbare mechanische grip te maken. 

De Intrax vering /dempers transformeert de auto en het onderstuur karakter verdwijnt. Het verbetert de tractie van de voorwielen bij een verbluffende hoeveelheid en geeft het gevoel alsof er een sperdifferentieel gemonteerd is. De auto kan laag gereden worden (-60mm vanaf de Cooper S) en is nog steeds comfortabel. Een paar foto’s zijn toegevoegd, maar rijden is geloven. 

De voorkant is een upside down systeem. De ideale Mc. Pherson veerpoot heeft een oneindige stijfheid. Hij heeft nul wrijving als hij inveert en wanneer hij zijdelings belast wordt (in de bocht en tijdens het remmen). De Intrax veerpoot komt al een heel eind in de richting van het ideaal vanwege de upside-down constructie en vergrote diameter (40mm i.p.v. 22mm).

De RSA demper is voorzien van een hydraulische bumpstop. Deze vergroot de demping bij grote hobbels zoals verkeersdrempels en voorkomt dit dat de auto te ver inveert. Hierdoor kan op de straat “laag” gereden worden, zonder problemen met de grondspeling en met een verhoogd comfort.

De set heeft ook verstelbare demping rondom. Anders dan vele concurrenten, kiest Intrax bewust voor één knop voor de demping verstelling van “soepel” tot “sportief/hard”. Met deze ene knop kan over een stelbereik van 40 posities gelijktijdig de ingaande- en de uitgaande demping versteld worden. Door één knop te gebruiken blijft de verhouding tussen ingaande- en uitgaande demping altijd correct. Ook anders dan bij de meeste concurrenten, wordt met deze knop niet alleen de uitgaande maar ook de ingaande knop versteld.

De RSA demper is voorzien van een inwendige thermostaat. De thermostaat houdt de demping constant bij wisselende temperatuur. Hierdoor wordt het “stugge” rijden van een auto op een koude ochtend vermeden en blijft de demping in de “hitte van de strijd”op niveau.

Bezoek Intrax op de Professional Motorsport World Expo in Duitsland!

Intrax is exposant op de beurs die gehouden wordt op 16, 17 en 18 November. De beurs is alleen open voor in de motorsport professioneel actieve bedrijven / personen. Geef ons een bezoekje op standnummer 3125 in hal 7 en kom kijken wat we u kunnen bieden!

De show is alle drie de dagen open van 10.00 tot 17.00.

Voor meer informatie kijk op de website: http://www.professionalmotorsport-expo.com
Op de site kan je ook een gratis officiele bezoekerspas aanvragen.

Nuon Solar Team 3de Suzuka Dream Cup

Het Nuon Solar Team is met behulp van schokdempers van Intrax derde geworden in de Suzuka Dream Cup. Na een fantastische tweede racedag waarin het maximale uit de auto gehaald werd, is het gelukt om de tussenstand van gisteren, een derde plek, te behouden.

Intrax nu ook te vinden op youtube

Sinds kort zijn we begonnen met filmmateriaal over Intrax ook online beschikbaar te stellen, zowel op het vrij bekende youtube alsook in de toekomst rechtstreeks via onze site zelf.

De eerste filmpjes staan er reeds op.

Een geslaagde aflevering op SBS autosport over het kampioenschap bij de Dutch Supercar Challenge van de Supersport-I met Henk Thuis zelf coureur, een mooie uitleg hoe er gewerkt wordt bij Intrax voor het tot stand komen van een schokbrekerset, en verhalen over de goede prestaties van Intrax in de autosport.

Meer filmmateriaal gaat komen!

Film 1

Film 2

Film (English)

De tweede FIA WTCC-overwinning voor Tom Coronel is een feit.

Tom Coronel wint opnieuw WTCC Japan

Suzuka, 23 oktober 2011 – De tweede FIA WTCC-overwinning voor Tom Coronel is een feit. Met zijn ROAL Motorsport BMW 320 TC startte hij in de twintigste race van het Wereldkampioenschap voor Toerwagens als tweede en sloot een strakke race af met een overwinning. Zijn tweede WK-zege boekte Coronel wederom in Japan. Dit keer werd er gereden op het tot 2,3 kilometer ingekorte circuit van Suzuka. Zoals bekend is Japan het land waar de 39-jarige coureur uit Eemnes vele van zijn eerdere racesuccessen boekte en drie jaar geleden pakte hier ook zijn eerste WTCC-zege. 

De overwinning op Suzuka betekende ook een bekroning op het vele werk dat de technici van ROAL Motorsport verrichtten, nadat de BMW in de eerste bocht van de openingsrace zwaar beschadigd raakte. Mede door dit resultaat (op de dag dat Coronel’s zoon Rocco zijn eerste verjaardag viert) heeft Tom zijn vierde plaats in het FIA WTCC 2011 weer verder verstevigd. Hij is daarmee nog steeds ‘Best of the Rest’ achter het machtige Chevrolet fabrieksteam dat de eerste drie plaatsen bezet. 

Voor Tom Coronel voelt rijden in Japan als thuiskomen. “Het is echt niet te geloven hoeveel mensen er dit hele weekend op mij afkwamen. Ik heb honderden, misschien wel duizenden handtekeningen gezet. Natuurlijk doet het goed dat mensen je ook na meerdere jaren nog steeds niet vergeten zijn. Ik geniet er ook van en neem er de tijd voor. Maar, we kwamen hier natuurlijk ook om te racen.

De trainingen liepen lekker. Tijdens de vrije training regende het af en toe en ik zat er goed bij. Dat gold ook voor de eerste kwalificatie. In het begin reed ik steeds in de Top 3, maar zoals iedereen weet moet je, voor een goede startpositie in de tweede race, rond de negende plaats kwalificeren. Dat is niet makkelijk, want dit is maar een kort baantje en de onderlinge verschillen zijn maar klein. Dat zag je ook in de uitslag. Geluk pakte het voor mij met een negende plaats goed uit, want daarmee stond ik in de omgekeerde startopstelling voor de tweede race op rij een. Toen zijn we er voor gaan zitten om de beste tijd te pakken. Door slim om te springen met de banden was ik snel, maar niet snel genoeg. Met een tijd op 15/100ste seconde van de polesitter stond ik vijfde en was daarmee ook de snelste BMW. 

In mijn eerste race was ik super goed weg, maar kreeg nog voor de eerste bocht een tik van Rob Huff. Mijn BMW brak uit en daarmee kon Tarquini mij niet meer ontwijken. Na 11 seconden zat die race er op! Gelukkig kon ik de pits nog bereiken, waardoor de technici van het (ROAL Motorsport) team direct aan het herstel van de schade konden beginnen. Het zag er ernstig uit, het rechtervoorwiel hing er bij, maar die mannen hebben het gefikst. Ik heb de laatste drie ronden van de eerste race nog meegereden om de auto te checken. Alles deed het prima, dus ik had alle vertrouwen in de tweede race. 

Net vóór de start zag ik de eerste regendruppels op het voorraam. Dat is niet lekker, want je hebt gekozen voor slicks. Het regende niet hard en bij de start kwam ik goed weg. Dat was nog wel even hectisch, want in de eerste bochten voelde ik de auto glijden op de natte baan. Ik reed op kop en keek goed waar Yvan (Muller-red.) dichterbij kwam en waar ik mijn gaatje weer kon slaan. Mijn auto was zo afgesteld dat ik bij het opkomen van het rechte stuk meer snelheid had en daarmee iedere keer een gaatje sloeg. Tot en met de laatste ronde. Toen heb ik echt alle gaten goed dicht gehouden en zo de overwinning gepakt. Top natuurlijk, want we weten dat de Chevy’s niet te pakken zijn in het algemeen klassement. Mijn positie als ‘Best of the Rest’ rijder heb ik hiermee verstevigd en ben ook nog steeds de snelste BMW. Verder is het een mooie opsteker voor ROAL Motorsport. Zij hebben er keihard voor gewerkt! 

Mijn raceschoenen? Oh ja, ik was mijn schoenen vergeten en leende eerst bij Monteiro een setje. Die zaten te krap dus toen maar even bij Alain Menu langs gegaan. Die had nog een set liggen en die blijken het prima te doen. Verder was er het klavertje vier. Net als destijds bij mijn eerste race in de Formule Nippon kreeg ik ook nu van een Japanse fan een klavertje vier. Ik heb dat in de auto gehangen en net als toen heeft het mij geluk gebracht. Althans in de tweede race!” lacht Tom Coronel.
 
Een video met het verslag van de WTCC-races in Japan is te kijken op:
http://www.youtube.com/watch?v=71lSP46NyBc.