Automotive
Intrax Suspension Technology is gespecialiseerd in het ontwikkelen en bouwen van schokdempers voor voertuigen in de breedste zin van het woord. Alle schokdempers zijn custom build.
Dit houdt in dat alleen de ruwe materialen aanwezig zijn. De schokdempers worden pas gebouwd als de gegevens van de betreffende auto en wensen van de bestuurder binnen zijn. Dus volledig op maat gemaakt.
Met deze manier van werken weten wij zeker dat iedere set schokdempers de best mogelijke setting/veren meekrijgt voor de auto waarvoor deze bestemd zijn. Intrax kan op deze manier flexibel werken en de schokdempers zijn altijd uitgerust met de laatste ontwikkelingen. Uiteraard kunnen wij ook serie productie leveren waarbij de hoge kwaliteit standaard gehandhaafd blijft.
Straat
In tegenstelling tot wat gedacht wordt, maakt Intrax ook veel systemen voor straatgebruik (+/- 50% van alle schokdempers). Uiteraard zijn deze schokdempers ook volledig custom build en altijd voorzien van de laatste technieken en kunnen worden uitgerust met diverse opties.
De voordelen van Intrax schokdempers voor straatgebruik ten opzichte van andere merken:
- Volledig custom build.
- Waar de andere merken dat maken wat 80% bestuurders wil hebben – lager en harder – maakt Intrax de schokdempers zoals u ze hebben wilt.
- Lager met behoud van comfort, of zelfs meer comfort behoort tot de mogelijkheden (alles heeft natuurlijk zijn limiet). Uiteraard verbeteren wij ook gelijk de handling en grip van de auto.
- Gelijke rijhoogte of zelfs hoger maar met een sterk verbeterde wegligging handling.
- Hierbij kunnen wij uiteraard ook het comfort behouden en of verbeteren
- Waar de andere merken dat maken wat 80% bestuurders wil hebben – lager en harder – maakt Intrax de schokdempers zoals u ze hebben wilt.
- Macpherson wielophanging – indien niet anders besteld – heeft altijd een upside down constructie.
- Dit garandeert een veel stabielere en beter reagerende auto zonder deze harder te hoeven maken.
- Schokdempers opgebouwd uit top kwaliteit materialen.
- Intrax maakt geen onderscheid in materiaal gebruik tussen de straat schokdempers en zijn competitie schokdempers.
- Schokdempers voorzien van een thermostaat.
- Dit zorgt ervoor dat de schokdemper niet zachter wordt naarmate deze warmer wordt. De demping zal constant zijn tussen de 15 en 85 graden Celsius.
Optioneel
Intrax heeft meerdere opties die uw auto nog beter maken, handiger voor alledaags gebruik maken of nog beter geschikt maken voor de alledaagse ritten en de (extreem) sportieve rijmomenten.
- ARC® (Anti Roll Control), een systeem die de compromis in de schokdemper en bij de veren tussen comfort en (zeer) sportief rijgedrag kleiner maakt. Voor meer informatie klik hier.
- EMC (Electronic Magnetic Control), hiermee kunt u de hardheid van de schokdemper voor en achter onafhankelijk van elkaar afstellen vanuit uw bestuurderstoel.Iets wat het rijplezier op alle fronten sterk vergroot. Voor meer informatie klik hier.
- EHC (Electronic Height Control), vanuit de bestuurderstoel de rijhoogte van de auto aanpassen, alleen voor/achter of voor en achter tegelijk. Voor meer informatie klik hier.
- Black Titan coating, een coating die de schokdemper niet alleen beter laat functioneren maar ook een hele goede beschermer is tegen de extreme dagelijkse omstandigheden, wegen met losse kiezels, pekel enz. Voor meer informatie klik hier.
Oldtimers en Youngtimers
Oldtimers en youngtimers worden steeds vaker gereviseerd. Niet om mooi ergens neer te zetten, maar om daadwerkelijk mee te gaan toeren of aan puzzelritten en/of tourrally’s deel te nemen. Als de auto er geschikt voor is en/of de juiste historie heeft, worden ze ook steeds vaker voor competitie doeleinden gebruikt.
Dicht bij het origineel blijven
In alle gevallen willen de meeste mensen zo dicht mogelijk bij het origineel blijven of in ieder geval het klassieke uiterlijk in stand houden. Voor deze doelgroep past Intrax zijn schokdempers aan. Dit kan variëren van een andere kleur tot en met het ontwikkelen van een compleet systeem voor een klassieke auto.
Schokdempers passend bij de oldtimer
Zo kan er gekozen worden uit diverse kleuren (de klassieke kleuren van de merken van weleer), klassieke verstelknoppen, hoogteverstelling zonder schroefdraad (voor sommige jaren niet toegestaan) en nog veel meer.
Intrax is bijvoorbeeld de enige in de wereld die voor een Lancia Aurelia of een Alfa 6C schokdempers systemen heeft ontwikkeld, die er van buiten geheel origineel uit zien maar van binnen zijn voorzien van moderne technieken. Hierdoor kunnen deze klassiekers nog vele jaren veilig aan het huidige verkeer deelnemen.
Autosport: van race, cross tot off-road
Verschillende competities worden gebruikt om de nooit stilstaande ontwikkelingen bij Intrax te testen. Zo worden alle nieuwe ontwikkelingen uitgebreid getest op straatvoertuigen, maar ook in race, cross en off-road competitie-auto’s.
Variërend van zeer lichte tot extreem zware voertuigen onder de zwaarste omstandigheden. Al deze gegevens in combinatie met de “droge” reken- en testuitslagen worden gecombineerd tot een perfect product, dat vervolgens in verschillende configuraties wordt gebruikt in de schokdempers en wordt door de eindgebruiker ingezet om wedstrijden te winnen of juist heel comfortabel en veilig (op hoge snelheid) van A naar B te komen.
Custom made schokdempers
Omdat bij ons alles custom made is en wij zeer flexibel zijn worden wij regelmatig voor vreemde, aparte, extreme, kortom anders dan andere projecten gevraagd. Dus niets is ons te gek en een nieuw model hoeft bij ons niet per se duurder te zijn door onze ervaring.
Doordat ons bedrijf is ingericht voor custom build projecten kunnen wij van niets naar een volwaardig functionerende schokdemper gaan in 5 weken. Dit is ruim 80% sneller dan de meeste andere schokdemper bedrijven. Dit maakt ons uitermate geschikt voor prototyping.
Compleet assortiment
Naast onze op maat gemaakte schokbrekers vind je bij ons ook:
- Verlagingsveren
- Coilover veren (schroefset veren)
- Elephant feet
- Air jacks
- Camberplaten
- Veerverstellers
Vragen of vrijblijvend advies?
Op onze website zijn alle voertuigen (meestal met foto’s) te vinden die wij al eens een suspension upgrade hebben gegeven. Bel of mail ons gerust voor vrijblijvend advies of voorbeelden.