Radical: De snelste merken cup van de Benelux
Het heeft iets meer tijd gekost om de kalender passend te krijgen. De races op Zandvoort zijn ongewijzigd maar in plaats van de race op de Nurburgring rijden we nu op Brands Hatch, maar dan wel op het fameuze GP circuit. Één datum op SPA is afhankelijk van het aantal deelnemers, verder is alles verzekerd.
De cup staat technisch sterk in zijn schoenen, de samenwerking met de Radical fabriek in Engeland en Circuit park Zandvoort is een feit geworden. Deze 3 partijen kunnen ervoor zorgen dat deze prachtige cup een toekomst heeft.
De Radical SR3 RS is een sensatie om in te racen, een wegligging als een kart met de sensatie van het rijden gelijk aan een formule 1. Gemeten G krachten op het scheivlak in Zandvoort zijn 2.85.9 G.
De reglementen zullen er zorg voor dragen om alle deelnemers gelijkwaardige kansen te geven in de snelste cup in de Benelux.
De specificatie van de cupauto is uniek, zie onderaan. De prijs van € 69.000,- excl. BTW is dankzij Radical tot stand gekomen (adv. verkoopprijs in Engeland € 85.000,-) , de gekochte auto’s verplichten zich voor een jaar in de cup te rijden.
Het is verder toegestaan om met een gebruikte SR3 aan de start te komen, mits de auto is voorzien van nieuwe stijl bodywork en motoren, de 1500cc motor, kleinere motoren zijn ook toegestaan.
De motoren worden verzegeld door Radical, en de wedstrijden zijn zoals bekend 2x 50 minuten met pitstop per race weekend. Er wordt met 1 of 2 rijders per auto gereden.
Inschrijfgeld voor 12 races is € 7800,- excl. BTW.
Losse inschrijvingen worden nog vastgesteld, maar zijn uiteraard in verhouding duurder.
Kalender 2011:
• 23/24 April Circuit Park Zandvoort (Dutch Power Pack)
• 07/08 Mei Spa-Francorchamps (LMS)
• 04/05 Juni Brands Hatch (Radical Masters)
• 18/19 Juni Spa-Francorchamps (BTCS Belcar) * Afhankelijk van animo
• 03/04 September Zandvoort (Trophy of the Dunes)
• 15/16 October Zandvoort (Formido Finaleraces)
Ook wanneer wij aansluiten bij wedstrijden van de Radical Masters rijdt de Benelux cup zijn eigen kampioenschap en heeft de Benelux Cup zijn eigen prijs uitreiking. Het is een open kampioenschap, deelnemers uit andere landen kunnen bij een volledige inschrijving meedoen aan het kampioenschap.
Er word gewerkt aan TV, maar dat is afhankelijk van de financiële middelen die vrij komen uit een eventuele cup sponsor.
Er is op dit moment al serieuze interesse voor de in productie zijnde auto’s. Sven Andriesen die het Belgisch belang verzorgt in de cup heeft aangegeven coureurs voor 5 nieuwe auto’s te hebben.
Verder zijn er tuners in Nederland en Belgie die 1 of 2 auto’s wil gaan verhuren compleet met catering en toebehoren.
Wij beseffen dat het niet doorgaan van de cup in 2009 niet als positief werd ervaren. De constructie die wij nu hebben met Radical Engeland en Circuitpark Zandvoort geeft een sterke basis en vooral ook het aansluiten van 2 Masters wedstrijden bij Radical en de Dutch Power Pack hebben een prachtig programma.
De website van www.radicalbeneluxcup.nl is vanaf de eerste week Januari 2011 in de lucht. Wanneer er interesse is meldt dit dan zo vroeg mogelijk. Dit maakt het voor ons mogelijk om de levertijd van de auto goed te organiseren. (Levering van de auto’s gaat op volgorde van aanbetaalde bestelling).
De Radical fabriek heeft op de Autosport show in Birmingham een stand van 13 januari t/m 16 januari 2011, Henk Thuis van Intrax zal hier ook alle dagen aanwezig zijn.
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
Sven Andriesen 0035 191 4597159
Claudette Sommers 06-53 570699
Fijne feestdagen en een sportief 2011 toegewenst!
Radical Benelux Cup
Radical Benelux Cup Spec. SR3 RS
• FIA-certified powder-coated, carbon steel spaceframe chassis with integral safety cell and aluminium honeycomb front crash structure
• Powertec 1500cc four-cylinder double overhead cam engine, dry sump with remote oil reservoir & oil cooler. 260bhp, 130ft/lbs, 10,500rpm
• Six-speed sequential gearbox, Powertec electro-pneumatic paddleshift system with flatshift and auto-blipper
• Powertec Powerdrive final drive system incorporating torque-biasing limited-slip differential, integral reverse gear, oil pump and cooler
• Intrax Black Titan four-way mono-tube shock absorbers
• 280mm x 25mm front floating 48-vane brake discs
• 260mm x 25mm rear ventilated 30-vane brake discs
• Air jack system (includes 3x air jacks, lance and hose kit)
• Race logger/dash with LCD display, 8Mb memory, 8 configurable inputs & G-sensor
• FIA-specification 77-litre fuel cell
• Manually-activated Zero 360 gas fire extinguisher system (FIA-homologated, three-nozzle)
• Carbon-composite high-downforce bi-plane rear wing, endplates and wing support, carbon composite twin front diveplanes
• High-downforce rear diffuser
• Le Mans-style carbon composite rear view mirrors
• 88Db quiet performance silencer
EXCLUSIVE BENELUX CUP SPEC. OFFER: € 69.000,- excl. BTW.