Intrax ontwikkelt dempers voor Mercedes G AMG met ons unieke ARC systeem
De Mercedes G AMG (55 en 63) is één van de stoerste ruigste auto’s die nog te koop is. Hij ziet er nog uit zoals een echte terrein auto eruit hoort te zien en kan, mede dankzij zijn starre assen, daadwerkelijk ook altijd daar komen wat zijn uiterlijk doet vermoeden.
Voor Nederland en vele andere landen kan hij misschien wel veel meer dan waar hij in de prakrijk gebruikt voor gaat worden. Dit heeft als gevolg dat de auto eigenlijk te hard is afgeveerd/afgedempt voor de ondergrond waar hij 99,5% van de tijd op rijdt.
Veelal wordt de auto als te hobbelig ervaren, over de klinkers in de binnenstad bij lage snelheden is het toch redelijk hobbelen in de auto, sommige vrouwen spuiten wat extra haarlak in om niet met te wild haar uit de auto te stappen en bij het afrijden van de verkeersdrempels lijkt het net of er tegen de rugleuning geschopt wordt. Op de hogere snelheden (waar deze machines ernstig toe in staat zijn) wordt de auto als zoekerig omschreven en indien een afslag genomen wordt met een hoge snelheid is het echt een echte mannen wagen geworden, dan heb je er je handen vol aan. Wij weten dat de 63 al een stuk beter is dan de 55 maar nog steeds voor verbetering vatbaar is.
Intrax heeft dankzij zijn unieke ARC® (Anti Roll Control) systeem dempers voor deze auto ontwikkeld die juist 99,5% van de tijd voldoet en indien er toch nog door zeer ruig terrein op hoge snelheid gereden wordt, door een simpele aanpassing aan de demper ook nog perfect presteert. Dankzij het ARC® systeem is het mogelijk om de door ons ontwikkelde zachtere achterveren te monteren met al zijn voordelen zoals meer comfort, zonder de nadelen als meer rol en duiken van de carosserie. Mede dankzij dit systeem is de auto nu niet alleen veel stabieler op hoge snelheden en kan tijdens het nemen van de afslag een andere zender op de radio gezocht worden, hij rijdt nu ook over de drempels en klinkers zonder dat je er aan herinnert wordt dat je in een hele stoere jeep rijdt. Hij verwerkt dit namelijk nu zoals je dat zou verwachten van een “gewone†auto in deze prijs klasse.
De Intrax schokdemper is gemaakt om alle extreme situaties waarin je met deze auto terecht kan komen te doorstaan. De bescherm kap is gepoedercoat en het huis en de spindel van de schokdemper zijn voorzien van onze Black Titan coating. Deze extreem harde coating wordt ook gebruikt in de militaire vliegtuig industrie om de motoren te beschermen tegen de extreme omstandigheden waar ze in terecht komen. De schokdempers zullen dus zonder problemen kunnen overleven in de duinen van Dubai als ook op de bevroren berg toppen in lapland. Mede daarom heeft Intrax de schokdemper voorzien van een thermostaat zodat deze onder alle omstandigheden constant zal functioneren.