Huub Vermeulen (DNRT) zet succesvolle samenwerking met Intrax voort
Rijden, rijden, rijden, heel veel rijden, want dat is leuk en daar leer je van. Overigens is dat iets wat iedere coureur wilt dus ook de ambitieuze semi prof en full prof, gezien de rijders bezetting (Sandor van Es en Marth de Graaf ) van de Seat Endurance Cup auto tijdens de Final 4 van het WEK kampioenschap.
Dus veel, heel veel rijden is wat iedere rijder wil en dan het liefst nog tegen zo laag mogelijke kosten. Deze combinatie is Huub Vermeulen wel toevertrouwd. Huub als oprichter van de DNRT heeft dit altijd als doel gehad en is daar ruimschoots in geslaagd. Jaar in jaar uit heeft hij grote startvelden staan met een grote diversiteit aan auto’s welke binnen hun klassen voor een spannende competitie zorgen. Huub zijn eerste klasse die hij heeft opgezet was de BMW 325 Compact klasse. Grote velden met deelnemers die voor het eerst reden tot en met professionals als een Tom Coronel, allemaal reden ze graag in deze auto vanwege de gezelligheid, het vele rijden en de super leuk te rijden storingvrije auto. Â
Veel voor weinig, wat wil een Hollander nog meer.
Intrax leverde de schokdempers bij deze eerste DNRT BMW eenheidsklasse en heeft dit daarna altijd mogen doen. Huub zijn wensen zijn eenvoudig betreffende de Intrax dempers, ze mogen niet kapot gaan en de pro net als de beginneling moeten plezier kunnen hebben met de auto. Dit gaat nu al meer dan 16 jaar goed.
Het nieuwste wapen voor de Endurance klasse bij de DNRT is de nieuwe Seat Ibiza diesel. Deze auto is door Huub in samenwerking met Martin van Match Racing en Dennis van MDM Racing volledig voor de enduro racerij ontwikkeld. De zwakke punten van een voorwiel aangedreven race auto zijn versterkt (bijvoorbeeld grotere lagers in de uprights), de remmen zijn aangepast (mogelijk om een 24 uur te rijden met één set remschijven en één set remblokken). Er wordt geracet met een fractie meer dan het standaard vermogen, de auto is tenslotte voor de straat ontwikkeld om met dit vermogen 300.000 km minimaal mee te gaan. Uit de test races tijdens de WEK  bleek dat 4 of 6 uur rijden met 22 pk meer dan standaard ook geen probleem oplevert wat inhoudt dat het in de race uitvoering een hele betrouwbare race auto wordt voor heel veel seizoenen.
Voor meer informatie over deze klasse kunt u op deze link klikken