Bas

Ik wil jullie even laten weten hoe het afgelopen Zaterdag met mijn Ford Sierra gegaan is.
De auto is zeker veranderd, veel minder nerveus in de bochten, veel scherper met sturen en veel minder “springerig”.
Veel beter in de kortere bochten, maar ook beter in lange snellere bochten Recht uit ietwat nerveuzer maar daar na een paar minuten aan gewend.
Mijn eigen snelste ronde tijd stond op 2.035 en die is nu naar 2.023 gegaan.
Ik denk als de settings aangepast worden er nog meer verbetering in zit (moet er zelf ook nog aan wennen, ben niet zo een rappe leerling…) Heb nog geen aanpassingen gedaan aan de settings, wilde het eerst zo proberen. De auto is in de eerste helft van de bocht nog wat onderstuurd, zodra je wat gas gaat geven verdwijnt dat. De auto geeft meer vertrouwen, bos uit gaat beter, moet hier ook zelf weer meer durven te gaan. Ik denk dat ik zoals je vertelde achter de demping wat harder gaat zetten. Licht onderstuur vind ik wel prettig, maar voor mijn gevoel zit er nog genoeg ruimte in om de demping aan te passen.
Al met al prima dag gehad, met voor het volgend seizoen zicht op beter.
De scheuren in de voorremmen had ik al gezien maar ze zijn nu weer verder, zal denk ik aan de koeling liggen want het zit alleen aan de buitenzijde. Over de wiellagers heb je ook niets te veel gezegd de laatste 3 ronden van de wedstrijd waren ellendig, eerst dacht ik een flink stuk rubber met de band opgepakt te hebben maar bij elke bocht kwam het gerommel terug en Sierra’s met slechte lagers zijn snel een wiel kwijt.
Toch doorgezet, drie plaatsen kwijt maar wel gefinished.