Alex

Als eerste dank voor de attentie , hij past als gegoten !

Ben van de week het circuit op geweest met de nieuwe 1k2 set , hier mijn bevindingen: 

Begonnen met de instelling die jullie aan de Subaru gedaan hebben, eerst rustig de semie’s opgewarmd en naar de juiste druk gebracht 2,0 bar ( warm) daarna begonnen. Als eerste viel me op hoeveel harder ik in kon sturen, geen greintje onderstuur ,zelfs als tie een klein beetje over z’n voorwielen wegschoof leek wel dat tie zich zelf herstelde en dan precies uitkwam waar ik hem wilde hebben.Uitkomen bocht voelde ook strak aan geen overstuur of zo gewoon een harde acceleratie de bocht uit zonder problemen.Behalve midden in de bochten was tie soms nerveus , had best wel wat bodyrol/overhellen en als je maar iets van het gas ging voor een correctie voelde hij gelijk licht worden en de kont wilde uitbreken…dit vooral in de snelle bochten  maar dit was wel te corrigeren door weer op het gas te gaan.Daarom had ik geprobeerd om de voorste schokdempers harder te zetten 5 klikjes maar voelde niet veel verschil , wel leek er iets meer onderstuur te zijn.Of zou ik alle schokdempers harder moeten zetten om wat minder bodyrol te hebben vooral midden in de bocht ??

Dus kortom zoals je leest ,veel plezier gehad die middag, het ligt nu meer aan de persoon achter het stuur denk ik…………de auto kan nu een stuk sneller (voor me gevoel)  als met de oude schokdempers !

Zelfs in de slotenmakersbocht volgas in de 5e versnelling ,dat durfde ik vroeger niet…… met het nieuwe onderstel nu wel.

Dus dat wordt km’s maken om het maximale eruit te halen. Wel nog proberen om de boel verder af te stellen en minder te laten overhellen.